سوچی کجاست؟ | دیدنی‌ها +غذا 🗺 | توربین تراول

شکم‌گردی ۷ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۱۵ 9 دقیقه

معرفی شهر سوچی روسیه

سوچی، پایتخت تابستانی روسیه، به یکی از پرطرفدارترین شهرهای این کشور از نگاه گردشگران تبدیل شده است. سوچی، غرب روسیه در نزدیکی دریای سیاه واقع شده است. این شهر به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی و ورزشی در روسیه شناخته می‌شود. به خصوص از زمانی که سوچی در سال 2014 میزبان بازی‌های المپیک زمستانی شد. از همین رو تفریحات و ورزش‌های زیادی در این شهر ورزشی می‌توانید تجربه کنید. از جمله تفریحاتی که در این شهر می‌توانید داشته باشید، اسکی، شنا در دریا سیاه، دلفیناریوم، پارک ریویرا است.

تورهای-سوچی-روسیه-توربین- تراول

موقعیت جغرافیایی و آب و هوا

شهر سوچی در روسیه به واسطه نزدیکی به دریا سیاه آب و هوای معتدلی دارد. با وجود اینکه به طور کلی روسیه کشوری سردسیر است اما زمستان‌های سوچی نسبتا معتدل و مرطوب است. زمستان‌ها معمولا میانگین دما در طول روز بین 5-10 درجه سانتی گراد و در طول شب بین 0-5 درجه سانتی گراد متغیر است. بارندگی در این فصل زیاد است.

تابستان‌های سوچی، آب و هوای گرم و مرطوبی دارد. میانگین دما در این فصل بین 25-30 درجه سانتی گراد است. سوچی در فصل تابستان محبوبیت زیادی میان گردشگران دارد. از همین رو گردشگران زیادی از سراسر دنیا به سوچی می‌آیند تا از آب و هوا، ساحل‌های زیبا و تفریحات ورزشی سوچی لذت ببرند.

به طور کلی، آب و هوا سوچی در تمام فصول مناسب است. اما بهترین زمان سفر به این شهر زیبا از اواخر بهار تا اوایل پاییز است که آب و هوا معتدلی دارد. اگر از دوستداران کشور روسیه هستید اما بخاطر آب و هوا تردید دارید از این کشور دیدن کنید، پیشنهاد ما بازدید از شهر سوچی روسیه است که از لحاظ آب و هوای معتدل است.

مطالعه بیشتر | تور دبی

اطلاعات کلی

  • زبان رسمی: روسی
  • واحد پول: روبل (RUB)
  • اختلاف ساعت: نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.
  • کد کشور: 7+
  • ولتاژه برق شهری: 220 ولت
  • فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی سوچی
  • شماره‌های اضطراری
  1. آتش‌نشانی: 101
  2. پلیس: 102
  3. آمبولانس: 103

جاذبه‌های گردشگری

باغ‌های هرمیونوف

باغ‌های هرمیونوف یکی از جاذبه‌های طبیعی سوچی روسیه است که توجه گردشگران بسیاری را به خود معطوف کرده است. دلایلی بسیاری در جذب توریست‌ها به این باغ وجود دارد.

درختان سرسبز، باغچه‌های پر گل و فضاهای سبز باغ‌های هرمیونوف را به مناظر طبیعی زیبایی تبدیل کرده است.

معماری این باغ‌ها گواه بر پیشینه تاریخی و فرهنگی آن است. به دستور خاندان امپراتوری روسیه باغ‌های هرمیونوف برای استراحتگاه و تفرجگاه ساخته شد. این باغ شامل قصرها، برج‌ها، فضاهای عمومی زیبا و ساختمان‌های تاریخی می‌شود.

این باغ امکانات بسیاری جهت رفاه حال مسافران و سرگرمی آن‌ها فراهم کرده است مانند کلاب کودکان، فضا سبز برای پیک نیک، رستوران‌ها، کافه‌ها، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه‌سواری و...

جذابیت‌های باغ‌های هرمیونوف به همین جا ختم نمی‌شود. رویدادهای متنوعی مانند کنسرت‌ها، نمایش‌های هنری، جشنواره و... برگزار می‌کنند.

ساحل دریا سیاه

ساحل-دریا-سیاه-سوچی-روسیه-توربین-تراول

ساحل دریا سیاه یکی از محبوب‌ترین سواحل بین گردشگران است. این ساحل با شن‌های طلایی، آب‌های شفاف به پرطرفدارترین ساحل‌ها در فصل تابستان تبدیل شده است.

این ساحل امکانات مختلفی را جهت رفاه حال گردشگران فراهم کرده است مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و ورزش‌های آبی و...

ساحل المپیک

یکی از مشهورترین سواحل سوچی، ساحل المپیک است که در پنج کیلومتری سوچی قرار دارد. خط ساحلی این ساحل از پارک المپیک تا رودخانه پسو ادامه می‌یابد. این ساحل امکانات رفاهی و تفریحی مانند کافه و رستوران و... دارد.

ساحل روزا

در این ساحل نه تنها منظره دریا دارید بلکه مشرف به جنگل‌های سرسبز و کوهستان زیبایی است. در کنار این ساحل رودخانه‌ای زیبا وجود دارد که از زیپ لاین، قایق‌سواری، شنا و...  اطراف ساحل روزا هتل‌های لوکس ساخته شده است. هتل رادیسون سوچی یکی از هتل‌های رو به ساحل است که ساحل اختصاصی دارد.

 پارک المپیک سوچی

یکی از مهم‌ترین و البته زیباترین جاذبه‌های روسیه در سوچی، پارک ملی المپیک سوچی است. این پارک در سال 2014 به مناسبت برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی 2014 ساخته شد و در همان سال از آن بهره‌وری شد. اما بهره‌وری از این پارک محدود به بازی المپیک زمستانی آن سال نمی‌شود، بلکه از همان سال به بعد امکانات و تفریحات متنوعی در اختیار بازدیدکنندگان گذاشت. این پارک دارای تله کابین، قطارهای برفی، مراکز ورزشی مثل اسکی، اسنوبرد، اسکیت و سایر تفریحات زمستانی و تابستانی، موزه‌ها، نمایشگاه‌ها، فضاهای سبز و پارک‌ها دارد.

مطالعه بیشتر | تور لحظه آخری 

پارک اقیانوسی دیسکاوری ورد سوچی

یکی دیگر از مقاصد جذاب گردشگری سوچی، پارک اقیانوسی دیسکاوری ورلد سوچی است. این پارک مجموعه تفریحی و آموزشی بزرگی است که دنیا وسیع اقیانوس‌ها و جهان زیر دریا را نمایش می‌دهد. این پارک شامل امکانات و فعالیت‌های تفریحی متنوعی را فراهم کرده است تا تجربه جذابی برای بازدیدکنندگان آن ایجاد کند. برخی از امکانات این پارک شامل آکواریوم بزرگ، تانک‌های آکواریومی، کارگاه‌هایی درباره حفاظت از محیط زیست و موجودات دریایی و فضاهای تفریحی و آموزشی است.

مطالب پیشنهادی : تور كشتى كروز 

اقامتگاه تابستانی استالین

اقامتگاه تابستانی در دوره حکومت استالین، رهبر شوروی، ساخته شد که این روزها به یکی از اماکن مهم تاریخی و فرهنگی شهر سوچی تبدیل شده است. استالین در فصل تابستان به همراه خانواده‌اش برای استراحت و تفریح به این اقامتگاه می‌آمدند. این اقامتگاه به نام داچا دورا هم شناخته می‌شود.

اقامتگاه داچا دوری یا اقامتگاه تابستانی استالین دارای معماری خاص و باغ‌های زیبایی است. این اقامتگاه از چند بخش تشکیل شده است، چند ساختمان اصلی، باغ‌های زیبا و سرسبز و امکانات تفریحی تشکیل شده است. این مکان در حال حاضر به موزه تغییر کاربری داده است. این موزه میزبان گردشگران بسیاری است که قصد دارند با زندگی شخصی و سیاسی استالین بیشتر آشنا شوند.

موزه اقامتگاه تابستانی استالین فرصت خوبی برای علاقمندان تاریخ و فرهنگ فراهم می‌کند.

باغ‌های بزرگ گیاه‌شناسی سوچی

یکی از جاذبه‌های طبیعی سوچی، باغ‌های گیاه‌شناسی روسیه است. از این باغ‌ها که به اسم دانشگاه سوچی هم شناخته می‌شود، مساحت وسیعی را در برگرفته است و تنوع زیستی زیادی دارد. انواع و اقسام گیاهان و گل‌های خاص و زیبایی را در اینجا می‌توانید ببینید.

بازدیدکنندگان می‌توانند در این گردش علمی از دیدن انواع گیاهان بومی و خارجی نهایت لذت را ببرند. باغ‌های گیاه

در این باغ‌ها، بازدیدکنندگان می‌توانند انواع گیاهان محلی و خارجی را مشاهده کنند و از زیبایی و تنوع آن‌ها لذت ببرند. همچنین، باغ‌های گیاه‌شناسی سوچی شامل بخش‌های مختلفی مانند باغ گل‌ها، باغ گیاهان دارویی، باغ گیاهان معطر و بخش‌های دیگر است که امکان دیدن و آشنایی با گیاهان مختلف را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

باغ‌های گیاه‌شناسی فرصت خوبی برای علاقمندان به طبیعت، گیاهان و باغبانی دارند، فراهم می‌کند تا از این بهشت دیدن کنند.

موزه‌های شهر سوچی

سوچی، موزه‌های زیادی را در خود جای داده است. در اینجا به معرفی برخی از این موزه‌ها می‌پردازیم. از جمله موزه‌های این شهر می‌توان به موزه تاریخی، هنرهای زیبا، موزه شهر، موزه ملی، موزه فولکلور و موزه مدرن اشاره کرد.

موزه هنرهای زیبا سوچی

در ابتدا به موزه هنرهای زیبا سوچی، محبوب‌ترین موزه این شهر از نگاه گردشگران خارجی نگاهی می‌اندازیم. دلایل زیادی هست اکه این موزه را به پربازدیدترین موزه سوچی تبدیل کرده است.

  • موزه هنر سوچی، 5000 اثر هنری جذاب و متنوعی را گردآوری کرده است. کلکسیون آثار هنری این موزه تنها محدود به هنرمندان محلی نمی‌شود بلکه این آثار از هنرمندان بین‌الملل نیز جمع‌آوری شده است.
  • این موزه نزدیک به مراکز تفریحی و گردشگری شهر قرار گرفته است که همین دسترسی بازدیدکنندگان به موزه را راحت‌تر کرده است.
  • این موزه همه نوع امکاناتی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کرده است من جمله فروشگاه‌هایی جهت خرید سوغاتی، کافه و رستوران‌ها.
  • بیشتر آثار هنری جمع‌آوری شده متعلق به هنرمندان محلی است به همین خاطر فرصت خوبی برای آشنایی با فرهنگ و هنر جوامع محلی روسیه را فراهم می‌کند.

موزه تاریخی سوچی

علاقمندان به تاریخ و فرهنگ روسیه می‌توانند تاریخ روسیه را با بازید از موزه تاریخی سوچی روسیه شروع کنند. این موزه نزدیک به 4000 آثار تاریخی را از سالیان دور تا تاریخ معاصر در خود جای داده است. در این موزه می‌توانند با باستان‌شناسی، قوم‌شناسی و مردم‌شناسی این کشور آشنا شوید.

موزه تاریخی سوچی یکی موزه‌های مهم سوچی در روسیه است.

موزه تاریخی سوچی یکی از موزه‌های مهم و جذاب در شهر سوچی، روسیه است. این موزه به عنوان یک مرکز فرهنگی و تاریخی مهم برای شهروندان و بازدیدکنندگان شهر سوچی شناخته می‌شود و امکان دیدن نمونه‌های مختلف از تاریخ و فرهنگ این منطقه را فراهم می‌کند. بازدیدکنندگان در این موه می‌توانند از اشیا باستانی، نقاشی‌ها، عکس‌ها و اسناد تاریخی دیدن کنند. همچنین این موزه نمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها آموزشی برگزار می‌کنند.

اسکای پارک سوچی

اسکای پارک سوچی، یکی از مهیج‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. این پارک تفریحی امکانات و تفریحات متنوع و ماجراجویانه‌ای برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. اسکای پارک سوچی بازی‌های هیجان‌انگیز و جذابی برای بازدیدکنندگان دارد که شامل اسکای دایوینگ، ترامپولین‌ها، کافه و رستوران‌ها و فضاهای تفریحی می‌شود.

غذاهای سوچی

غذاهای سوچی روسیه

هر شهر روسیه غذاهای متنوع و خاص خودش را دارد که می‌تواند فرهنگ و طعم آن منطقه را نشان دهد.

بورش (borscht): سوپی قرمز رنگ است که از سبزیجات، گوشت، سیب‌زمینی و سرکه ساخته می‌شود.

پیلمنی (Pelmeni): یک نوع پاستا که با گوشت گاو و مرغ درست می‌شود.

بلینی (Blini): نوعی از پنکیک روسی که معمولاً با خامه، ماهی، خمیر نشاسته، اسفناج یا قارچ سرو می‌شود.

بیف استروگانوف (Beef Stroganoff): یک غذای سنتی روسیه که از گوشت گاو به همراه قارچ، پیاز، خامه و حبوبات تهیه می‌شود.

کوتلت (Kotlet): نوعی از کتلت یا پتسه روسی که از گوشت دانه سفید، نان خرما، پیاز و گوجه‌فرنگی تهیه می‌شود.

پیراگ (Pirog): یک نوع پای روسی که می‌تواند شیرین یا شور باشد و معمولاً با توت، سیب، قارچ یا گوشت پر شود.

کاچاپوری (Khachapori): یک نوع نان محلی گرج‌ها است که با موادی مانند پنیر محلی، کره و تخم مرغ پر می‌شود می‌شود که در شهر سوچی به شکل قایق و کشتی درست می‌شود.

خینکالی

داخل خمیر را با گوشت چرخ‌کرده، پیاز، سبزیجات و ادویه‌جات پر می‌کنند که با آب پخته می‌شود. این غذا معمولا با دو نوع سس، سس گوجه و تساختن ((Tsakhton که با خامه ترش، سیر و سبزیجات معطر سرو می‌شود.

مراکز خرید سوچی روسیه

مراکز خرید سوچی روسیه

مرکز خرید موریمال جلال

مرکز خرید  موریمال جلال در قلب شهر سوچی قرار دارد که شامل فروشگاه‌های لوکس و بوتیک‌های معروف می‌شود. در این مراکز انواع کالاها اعم از پوشاک، زیورآلات، سوغاتی و... یافت می‌شود.

مرکز خرید ریویرا

یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین مراکز خرید سوچی، مرکز خرید ریویرا است که انواع برندهای معروف در اینجا محصولات خود را به فروش می‌رسانند. این مرکز خرید امکانات رفاهی و تفریحی مانند کافه، رستوران‌های متنوعی و... فراهم کرده است.

مرکز خرید کالیبر

مرکز خرید کالیبر یکی از بزرگترین و معروف‌ترین مراکز خرید سوچی است. این مرکز خرید دارای فروشگاه‌های معروف بین‌المللی و روسی است. در این مرکز خرید می‌توانید محصولاتی مانند لباس، کفش، لوازم آرایشی، تزئینی و سوغاتی‌های مختلف تهیه کنید.

جهت مشاهده لیست تورهای سوچی و مسکو+سن پترزبورگ با مناسب‌ترین قیمت به سایت توربین تراول مراجعه کنید.

تورهای ترکیبی استانبول-آنتالیا با بهترین قیمت
مقالات مرتبط
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟ بسیاری از مسافران از حقوق خود در برابر آژانس‌های مسافرتی آگاه…
۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۲۳:۱
خواندن مطلب
مقایسه هتل‌های Steps و Euphori
در این جا ما کنار شما به مقایسه هتل‌های Steps و Euphoria در نظر داریم. پس تا آخر مقاله همراه ما باش…
۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۲۱:۲۰
خواندن مطلب
معرفی هتل steps باتومی
درباره هتل steps  باتومی این هتل در 600 متری ساحل باتومی و 6 کیلومتری مجسمه علی و نینو قرار دارد. ا…
۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۹:۲
خواندن مطلب
تمیزترین شهرهای دنیا
تمیزترین شهرهای دنیا عوامل بسیاری تعیین کننده مقصد سفر است اما تمیزی در صدر لیست قرار دارد. در این …
۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۲۳:۱۱
خواندن مطلب

نظـــــرات کاربــــــران

نظرتان را در مورد این تور با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه ثبت شده

شماره شما با موفقیت ثبت شد