تور کشتی کروز

جهانگردی ۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۹:۲۶ 7 دقیقه

تور کشتی کروز، یکی از پرطرفدارترین تورها در صنعت گردشگری است. کشتی‌های کروز، کشتی‌های بسیار مجلل هستند که برخلاف دیگر کشتی‌ها، مسافران را فقط از یک نقطه دنیا به نقطه‌ای دیگر، روی اقیانوس‌ها و دریاها نمی‌رساند؛ بلکه در واقع گشت و‌گذار با کشتی برنامه اصلی و لذت‌بخش‌ترین قسمت سفر است. معمولا مطابق برنامه از پیش مشخص شده در این زمان از چندین شهر ساحلی نیز دیدن می‌کنید.

درباره‌ی کشتی کروز

امکانات متنوع کشتی و برنامه‌های مختلف شب و روز، گاهی موجب می‌شود که مسافران تمایلی برای ترک کشتی در زمان‌های توقف نداشته باشند و ماندن در کشتی اولویت اول آن‌ها باشد. مدت زمان سفر با کشتی کروز کاملا متفاوت است و ممکن است سفرهای یک‌ شبه تا چند هفته‌ای را شامل می‌شود. بعضی از کشتی‌های کروز هم بدون هیچ توقفی حرکت می‌کنند و سفری دو سه روزه در دل آرامش آب‌ها برای مسافران به ارمغان می‌آورند.

کشتی‌های کروز معمولا به منظور سفر تفریحی استفاده می‌شوند و سفرهای دریایی چند روزه و حتی چند ساله که علاقه‌مندان خاص خود را دارد. انواع کشتی‌هایی که به عنوان کشتی کروز انتخاب می‌‍شوند ممکن است بادبانی، تک کابینه یا چند کابینه باشند. به طور متوسط یک کشتی کروز بین 33 تا 50 فوت است و این اندازه می‌تواند بزرگ‌تر یا کوچک‌ترنیز بشود.

چیزی که در تمام کشتی‌های کروز مشابه است، خدمات لوکس و امکانات بی‌نظیری است که می‌توانید در این کشتی‌ها و روی دریا تجربه کنید. اگر تصمیم به سفر با تور کشتی کروز را دارید می‌توانید از سایت توربین تراول اطلاعات لازم را کسب کرده و بلیط خود را تهیه کنید. توربین تراول یکی از معتبرترین ارائه‌دهندگان انواع تور خارجی ، تور داخلی و تور لحظه آخری محسوب می‌شود.

انواع کشتی‌های کروز

در دنیا دو نوع کشتی کروز وجود دارد که شامل: کشتی کروز دریای آزاد و کشتی کروز ساحلی می شود. کشتی کروز دریای آزاد خطرناکتر از کشتی کروز ساحلی است؛ زیرا کشتی کروز دریای آزاد، مخصوص دریاهای عمیق است، یعنی جایی که در مواقع اضطراری هیچ کمکی در دسترس نیست. در صورتی که در کشتی کروز ساحلی تنها 14 مایل از خط ساحلی فاصله می‌گیرد و در مواقع ضروری و اورژانسی می‌توان به کمک‌های ساحلی دسترسی داشت.

البته این به این معنی نیست که سفر با کشتی کروز خطرناک است. در واقع قبل از هر سفری اقدامات ضروری و لازم انجام می‌شود. به منظور اینکه افراد سفری ایمن داشته باشند وضعیت آب و هوا و اخطارهای مربوط به آن، مطالعه نمودارها، کتاب‌های ناوبری و بسیاری موارد دیگر برای سفرهای دریایی بررسی می‌شود.

همچنین پیش از سفرهای بزرگ، کشتی توسط تکنسین‌های واجد شرایط بازرسی می‌شوند و منابعی نظیر غذا، آب و سوخت به اندازه‌ی کافی تامین می‌شود. نکته دیگر در مورد بیمه این کشتی‌ها است که در صورت بروز مشکل، شرکت بیمه هزینه خسارت‌های کشتی را پرداخت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : معرفی شهر سوچی

تور کشتی کروز

امکانات تور کشتی کروز

اکثر مسافران تور کشتی کروز را به دلیل امکانات لوکس و متنوع مانند تنوع در رستوران‌ها، اسپا، تفریحات آبی، سینما و حتی تئاتر های شبیه به برادوی انتخاب می‌کنند. هرچقدر کشتی‌ها لوکس‌تر باشند امکانات رفاهی نیز در سطحی بالاتر و متفاوت‌تر برای رقم زدن تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد و بی‌نظیر برای مسافران در نظر گرفته می‌شود.

تفریحات تور کشتی کروز

در بعضی از کشتی‌های کروز هنوز تفریحات به سبک کلاسیک و قدیمی دیده می‌شود ولی در مقابل برخی دیگر از این کشتی‌ها تلاش می‌کنند تا برای همه گروه‌های مسافران، با هر سن و سالی یا با هر سلیقه‌ای، تفریحی جذاب داشته باشند؛ از برگزاری کنسرت‌های راک گرفته تا سخنرانی شخصیت‌های بزرگ یا بازی‌های مخصوص کودکان در برخی از کشتی‌ها وجود دارد.

اجرای نمایش‌های متفاوت در این کشتی‌ها، همراه با وعده‌های غذایی، با موسیقی زنده یا طنز برای بسیاری از مسافران سرگرم کننده است. در کل باید گفت هر سلیقه‌ای داشته باشید حتما تفریح دلخواه خود را در این کشتی‌ها پیدا می‌کنید. معمولا تفریحات آبی در همه شرایط برای مسافران جذاب است به خصوص که در بالاترین قسمت کشتی، رو به آسمان و در دل اقیانوس هم باشد.

معمولا سرسره‌های آبی، آب درمانی، استخرهای متنوع و ماساژ از تفریحات موردعلاقه افراد مختلف است. حتی اگر اهل هیچ کدام از این تفریحات نیستید نگران نباشید زیرا زمین‌های ورزشی، بازی‌های متنوع، فضای سبز برای قدم زدن، کنسرت‌ها و برنامه‌های شبانه حتما شما را راضی خواهد کرد. به دلیل اینکه زملن سفر نسبتا طولانی است می‌توان گفت هر چیزی که فکرش را بکنید در سفر با کشتی کروز فراهم شده است؛ تا مسافران با آن‌ها سرگرم شوند سفر برای آن‌ها خسته‌کننده نباشد.

بیشتر بخوانید : معرفی هتل steps باتومی

کافه و رستوران‌های کشتی کروز

بدون شک کافه‌ها و رستوران‌ها یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تور کشتی کروز هستند، رستوران‌هایی که در کشتی‌های کروز امروزی حتی تعدادشان به 25 عدد هم می‌رسد. رستوران‌های کشتی کروز گاهی در عرشه کشتی و در فضای باز قرار دارند و گاهی درون کشتی، با پنجره‌هایی رو به آبی بیکران دریا و طراحی داخلی چشم‌نواز قرار گرفته‌اند.

بسته به کشتی کروزی که انتخاب می‌کنید می‌توانید رستوران‌هایی با تنوع غذایی مختلف انتخاب کنید؛ از جمله غذاهای دریایی تا غذاهای کشورهای مختلف یا فست‌فود در این کشتی‌ها سرو می‌شود. در این کشتی‌ها به علت تنوع غذایی بسیار بالا اصلا نیازی نیست نگران وعده‌های غذایی خود باشید؛ چون یکی از تفریحات اصلی کشتی کروز، چشیدن طعم غذا رستوران‌های مختلف آن‌ها و نوشیدنی متنوع کافه‌ها است.

اتاق‌های کشتی کروز

هنگامی که وارد یک کشتی کروز می‌شوید مثل این است که وارد یک هتل مجلل شده‌اید و هیچ تفاوتی بین این کشتی و هتل نخواهید دید. اتاق‌های کشتی هم بعضی کنار پنجره هستند و رو به اقیانوس و دریا و بعضی دیگر در وسط کشتی و بدون پنجره، ولی جای نگرانی نیست؛ زیرا اتاق‌های وسط و میانی هم از نور کافی برخوردارند تا مسافران آرامش کافی داشته باشند.

البته بخاطر داشته باشید که مسافران زمان زیادی در اتاق نیستند و و بیشتر با تفریحات متنوع شبانه‌روزی که در کشتی فراهم شده سرگرم هستند. هنگام سفر با کشتی کروز، انتخاب نوع اتاق در هزینه کشتی کروز تاثیر دارد و می‌توانید برای کمتر شدن هزینه‌های خود، اتاق‌های ارزان‌تر را انتخاب کنید.

تفریحات تور کشتی کروز

بیشتر بخوانید : چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟

بازدید از شهرهای ساحلی

بسته به مدت زمان سفر با کشتی کروز و برنامه‌ای که برای سفر انتخاب می‌کنید، چند شهر ساحلی در برنامه سفر شما قرار می‌گیرد؛ شهرهایی که معمولا جاذبه گردشگری متنوعی دارند و خوب است حتما در فرصت کوتاه توقف کشتی، گشت و گذاری در آن‌ها داشته باشید، طعم غذاهای محلی آنجا را بچشید، از بازارهایشان دیدن کنید و سوغاتی موردعلاقه‌تان را بخرید.

نکات لازم برای تور کشتی کروز

سفر با کشتی کروز مثل هر سفر دیگری نیاز به استفاده از راهنمایی و توصیه دیگران دارد؛ این نکات و راهنمایی‌ها برای کسانی که برای بار اول تصمیم به سفر دارند و هم برای افرادی که با روال رایج در کشتی کروز آشنایی ندارند، کمک‌کننده است.

نخست با مطالعه برخی نکته‌‎ها و راهنمایی‌ها با چگونگی سفر و کارهایی که می‌توانید انجام دهید آشنا شوید تا سفری لذت‌بخش برای خود رقم بزنید. عموما روز اول کشتی کروز مسافران کمی سردرگم هستند و نمی‌دانند سراغ چه کارهایی بروند و روزهای آخر سرشان شلوغ می‌شود و تعداد بسیاری از تفریحات را از دست می‌دهند. در ادامه نکاتی برای سفر با کشتی کروز بیان می‌کنیم.

  • سفر با کشتی کروز را با یک نوشیدنی استوایی آغاز کنید.
  • گشت‌وگذار در کشتی کروز را آغاز کنید و ببینید کدام رستوران و کافه‌ها انتخاب اول شما هستند.
  • عکس گرفتن با همراهان خود را قبل از بهم ریختن اتاق فراموش نکنید.
  • در صورتی که تصمیم دارید در کشتی کروز از ماساژ استفاده کنید، بهتر است روز اول اقدام به رزرو کنید زیرا ظرفیت سالن‌های محبوب خیلی سریع پر می‌شود.
  • از استخرها و حوضچه‌های آب گرم استفاده کنید چون روز‌های اول خلوت هستند.
  • در تور کشتی کروز تفریحات ساحلی خود را از قبل رزرو کنید زیرا بلیط برخی از این تفریحات خیلی زود تمام می‌شود.
  • فضای مخصوص آفتاب گرفتن معمولا محدود است و می‌توانید با پرداخت پول اضافه از قبل آن را رزو کنید.
  • تا زمانی که هنوز نزدیک ساحل هستید، آخرین تماس‌هایتان را بگیرید و از اینترنت استفاده کنید تا مجبور نباشید برای استفاده از رومینگ یا اینترنت ماهواره‌ای هزینه اضافه پرداخت کنید.

سخن پایانی

تور با کشتی کروز، منحصربه فردترین و ماجراجویانه ترین سفری است هر فردی می‎تواند در زندگی تجربه کند. کشتی کروز امکانات خاصی دارد که باعث می‌شود که یک سفر لوکس دریایی را تجربه کنید. با توربین تراول می‌توانید با آسودگی خاطر یک سفر بی‌نظیر با کشتی کروز داشته باشید.

تورهای ترکیبی استانبول-آنتالیا با بهترین قیمت
مقالات مرتبط
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟ بسیاری از مسافران از حقوق خود در برابر آژانس‌های مسافرتی آگاه…
۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱:۵۹
خواندن مطلب
مقایسه هتل‌های Steps و Euphori
در این جا ما کنار شما به مقایسه هتل‌های Steps و Euphoria در نظر داریم. پس تا آخر مقاله همراه ما باش…
۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۰:۴۴
خواندن مطلب
معرفی هتل steps باتومی
درباره هتل steps  باتومی این هتل در 600 متری ساحل باتومی و 6 کیلومتری مجسمه علی و نینو قرار دارد. ا…
۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۹:۴۰
خواندن مطلب
تمیزترین شهرهای دنیا
تمیزترین شهرهای دنیا عوامل بسیاری تعیین کننده مقصد سفر است اما تمیزی در صدر لیست قرار دارد. در این …
۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱:۲
خواندن مطلب

نظـــــرات کاربــــــران

نظرتان را در مورد این تور با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه ثبت شده

شماره شما با موفقیت ثبت شد