مسکو کجا بریم؟ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۵۵ 5 دقیقه

معرفی مسکو، شهر تاریخی روسیه

مسکو، پایتخت بزرگ‌ترین شهر دنیا است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را از سراسر جهان به این شهر تاریخی می‌کشاند. این شهر تاریخ پر فراز و فرودی در خود دیده است. امپراتوری‌های بزرگ بسیاری در معماری این شهر از تزار و خاندان رومانف گرفته تا لنین نقش داشته‌اند. هر گردشگری با قدم گذاشتن در شهر تاریخی مسکو به پیشینه طولانی آن پی می‌برد.

جاذبه‌های گردشگری مسکو

میدان سرخ مسکو (Red square)

میدان سرخ مسکو

اگر تحمل مسیر پیاده‌روی دارید، بیاید گشت شهری را از میدان سرخ شروع کنیم. میدان سرخ به قدری از اهمیت بالایی برخوردار است که به این نماد شهر مسکو تبدیل شده است. این میدان در مرکز شهر  قرار دارد. نام این میدان واژه‌ای روسی کریسنا красная به معنی زیبا که سرخ خوانده می‌شود، گرفته شده است. میدان سرخ مرکز مهم‌ترین اتفاقات تاریخی روسیه است. اگر وسط میدان بایستید می‌توانید خود را در دل تاریخ متصور شوید چرا که دور تا دورتان را بناهای تاریخی دوران مختلف احاطه کرده است. از هر یک خروجی‌های میدان بیرون بروید، می‌توانید یکی از بناهای تاریخی مربوط به قرون وسطایی را ببنید.

کلیسا جامع سنت باسیل (saint basil's cathedral)

کلیسا سنت باسیل

در ضلع شمال شرقی میدان سرخ، کلیسا سنت باسیل قرار دارد، به دستور ایوان چهارم، ایوان مخوف، ساخته شد. در روایتی آورده شده است، ایوان چهارم بعد از ساخته شدن کلیسا، دستور کور کردن چشم معماران آن را داد تا دیگر بنایی به زیبایی آن نتوانند بسازد. شاید به همین خاطر باشد که ایوان چهارم به ایوان مخوف شهرت یافت. این کلیسا سال 1999 میلادی به فهرست آثار ثبت یونسکو پیوست و درسال 2007 میلادی به شمار عجایب هفت گانه دنیا اضافه شد.

کاخ کرملین مسکو (Kremlin palace)

کاخ کرملین

در ضلع شرقی میدان سرخ، کاخ کرملین قرار دارد. این کاخ سالیان بسیاری در اختیار تزارهای روسیه و خاندان اشرافی قرار داشت. این کاخ در تپه بوروویسکی قرار داشت اما رفته به مساحت آن افزوده شود و کاخ‌های بسیاری در کنارش ساخته شد. گرچه امروزه بخش زیادی از این کاخ باقی نمانده است چرا که تا قرن چهاردهم که این بنا از جنس چوب ساخته شده بود، در آتش سوخت. در بازسازی این کاخ از سنگ‌های سفید رنگی استفاده شد و به آن اتاق‌های بسیاری و چند صومعه و کلیسا اضافه شد. کاخ کرملین در طول سالیان بسیاری تغییرات بسیاری در خود دید. این مجموعه کاخ نیز به فهرست آثار باستانی یونسکو وارد شد.

اگر علاقمندید کاخ کرملین را از نزدیک ببینید، می‌توانید جهت رزرو تورهای مسکو و سن پترزبورگ و شهر تابستانی روسیه، سوچی، با دفتر توربین تراول به شماره 02188509701 تماس بگیرید.

موزه تاریخی دولت مسکو (State Historical Museum)

موزه تاریخی دولت در ضلع شمالی میدان سرخ مسکو قرار گرفته است. این موزه مجموعه آثار تاریخی روسیه را در خود جای داده است. ساخت این کاخ از دوره الکساندر دوم شروع شد و در دوره الکساندر سوم افتتاح شد. در این موزه از 5/4 میلیون آثار تاریخی که از دوره باستان تا به امروز نگهداری شده است. در این موزه می‌توانید در نمایشگاه‌های داخل موزه از آثار بسیاری مانند اشیا باستانی از انسان‌ها نخستین در دوران پیش از تاریخ، آثار هنر خاندان رومانوف دیدن کنید.

کلیسا کازان مسکو (kazan cathedral)

کلیسا کازان

کلیسا جامع کازان مسکو بعد از پس گرفتن مسکو از چنگال لهستانی‌ها به افتخار شاهزاده دیمیتری پوژارسکی که در پس گرفتن مسکو از چنگال لهستانی‌ها نقش پررنگی داشت، ساختند. این بنا هم مانند کاخ کرملین که از جنس چوب بود، در آتش سوخت اما پس از آن با آجر بازسازی شد. هر سال روس‌ها به مناسبت خارج کردن نیروهای لهستانی‌ها از روسیه رژه نظامی با حضور پاتریارک و تزار روسیه در کلیسا کازان می‌رفتند. این کلیسا در قرن هفدهم گسترش یافت و برج ناقوس به آن افزوده شد.

سال 1936 میلادی، استالین همه کلیساهای میدان سرخ من جمله کلیسا کازان را تخریب کرد زیرا این بناها را مانع رژه نظامی و جشن‌های کارگران می‌دانست. تنها کلیسایی که در این بین در امان ماند، کلیسا جامع سنت باسیل است. کلیسا کازان کنونی مربوط به سال 1993 میلادی است با این وجود معمار به معماری قبلی آن وفادار ماند.

صومعه نوودویچی (Novodevichy Convent)

موزه هنرهای پوشکین در مسکو، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنری معاصر دنیا را دارد. این موزه حدود 700 هزار اثر هنری از دوره‌های مختلف جمع‌آوری کرده است. دو تا از معروف‌ترین آثار هنری این موزه مجموعه جواهرات فرانسه باقی مانده از قرن 21ام و مجموعه نقاشی‌های امپرسیونیست و پست امپرسیونیست است. این موزه دارای دو ساختمان در محله کوبرینو مسکو است که در ساختمان اصلی آن از مجموعه آثار هنری گران‌بهای اروپایی از قرون وسطی تا دوره رنسانس و مدرن  نگهداری می‌شود.

موزه فضانوردی مسکو (museum of cosmonautics)

روسیه یکی از جذاب‌ترین موزه‌های فضانوردی را دارد چرا که در این حوزه حرف اول را می‌زند. علاقمندان به فضانوردی، ستاره‌شناسی و نجوم می‌توانند از این موزه که از بهترین موزه‌های فضانوردی دنیا هستند، بازدید کنند. در این موزه از تکه‌هایی از ماه، لباس فضانوردی شوروی، کپسول فضایی یوری گاگارین، اولین انسانی که به فضا رفت، تنها بخشی از وسایلی است که در اینجا نگهداری می‌شود.

مسجد جامع مسکو (Cathedral Mosque)

شاید برایتان عجیب باشد وقتی در بین کلیساها، مسجد جامع ببینید. مسجد جامع مسکو سال 1904 توسط معماری زبردست به نام نیکولای ژوکوف ساخته شد. این مسجد در مرکز شهر واقع شده است و از دور با برج و گنبدهایش معماری مسکو را متمایز نشان می‌دهد.

تئاتر بولشوی (Bolshoi Theatre)

قدیمی‌ترین تئاتر مسکو، تئاتر بولشوی است که معمولا نمایشنامه‌های کلاسیک مازیا چایکوفسکی، فرانچسکا دا ریمینی شب‌ها اجرا می‌شود. طراحی داخلی این تئاتر با لوسترهای کریستالی لوکس و نقوش طلایی و... آراسته شده است.

موزه‌ها و کاخ‌های مسکو به دلیل مسائل امنیتی همیشه باز نیست تنها در صورتی می‌توانید از موزه‌ها و کاخ‌های این شهر بازدید کنید که گشت شهری روی تور خود داشته باشید. جهت رزرو تور مسکو و سن پترزبورگ با دفتر توربین تراول 02188509701 تماس بگیرید.

 

 

تورهای ترکیبی استانبول-آنتالیا با بهترین قیمت
مقالات مرتبط
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟ بسیاری از مسافران از حقوق خود در برابر آژانس‌های مسافرتی آگاه…
۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۵:۵۶
خواندن مطلب
مقایسه هتل‌های Steps و Euphori
در این جا ما کنار شما به مقایسه هتل‌های Steps و Euphoria در نظر داریم. پس تا آخر مقاله همراه ما باش…
۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۴:۴۶
خواندن مطلب
معرفی هتل steps باتومی
درباره هتل steps  باتومی این هتل در 600 متری ساحل باتومی و 6 کیلومتری مجسمه علی و نینو قرار دارد. ا…
۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۹:۲۳
خواندن مطلب
تمیزترین شهرهای دنیا
تمیزترین شهرهای دنیا عوامل بسیاری تعیین کننده مقصد سفر است اما تمیزی در صدر لیست قرار دارد. در این …
۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۰:۰
خواندن مطلب

نظـــــرات کاربــــــران

نظرتان را در مورد این تور با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه ثبت شده

شماره شما با موفقیت ثبت شد