تمیزترین شهرهای دنیا

تمیزترین شهرهای دنیا ۸ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۵۴ 5 دقیقه

تمیزترین شهرهای دنیا

عوامل بسیاری تعیین کننده مقصد سفر است اما تمیزی در صدر لیست قرار دارد. در این مقاله به معرفی تمیزترین شهرهای دنیا پرداخته می‌شود. این شهرها محیطی سالم، شاد و امن برای ساکنان به ویژه خانواده‌ها فراهم می‌کند. ملاک تمیزی شهر پاکیزگی شهرها، خیابان‌های بدون آشغال داشته باشد، آب پاک و هوا پاک و بی‌آلاینده است.

  • کپنهاگ، آلمان

پایتخت دانمارک، کپنهاگ، به عنوان یکی از تمیزترین شهر دنیا شناخته می‌شود. این شهر پایبند به اصول محیط زیست است، به همین خاطر به اقتصاد سبز شناخته می‌شود. کپنهاگ طبق شاخص جهانی اقتصاد سبز جایگاه اول را در بین شهرهای سبز و پاک جهان در سال 2014 به دست آورد. دوچرخه‌سوارهای زیادی در سطح شهر دیده می‌شوند که این خود نشانه پاکیزگی این شهر است.

کپنهاگ_آلمان_یکی_از_تمیزترین_شهرهای_دنیا

  • سنگاپور، سنگاپور

سنگاپور با وجود قوانین سختگیرانه زیست محیطی از جمله ممنوعیت جویدن آدامس، خوردن تنقلات در وسایل حمل و نقل عمومی، انداختن زباله روی زمین، سیگار کشیدن تقریبا در بیشتر اماکن و... همچنین اختصاص یافتن حدود 10 درصد اراضی این کشور به پارک‌ها و باغ‌های گیاه‌شناسی این شهر را به کلان شهری درخشان تبدیل کرده است. این عوامل، تنها یکی از دلایل محبوبیت این کشور است.

سنگاپور_یکی_از_تمیزترین_شهرها

  • هلسینکی، فنلاند

هلسینکی یکی از شهرهای نوپا و پایتخت کشور فنلاند است. هلسینکی به واسطه نزدیکی به شهرهای بزرگ اروپایی که از وسایل حمل و نقل و کارخانه‌ها آلاینده همچنین سیستم‌های نوآورانه در مدیریت فضا سبز به کار رفته است، شهری تمیز است. برای مثال دولت این کشور جهت کاهش انرژی به حداقل مصرف، سیستمی کارآمد برای تولید حرارت از طریق برق طراحی کرده است.

هلسینکی_یکی_از_تمیزترین_شهرها

بریزبن، استرالیا

بریزبن در منطقه نیمه گرمسیری جنوب شرقی کوئینزلند در ساحل شرقی استرالیا واقع شده است. ساکنان این شهر محیط زیست را پاکیزه نگاه می‌دارند. هیچ محل دفن زباله‌ای در مقیاس بزرگ برای دفع پسماند وجود ندارد به همین خاطر بیشتر پسماندهای خانگی به صورت کمپوست، بازیافت می‌شود یا به گاز در نیروگاه‌های تولید برق تبدیل می‌شود.

بریزبن_تمیزترین_شهرهای_دنیا

هامبورگ، آلمان

هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان است که در رودخانه البه واقع شده است. این شهر امروزه به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا تبدیل شده است زیرا با قرار گرفتن در خلیج فرصت‌های مناسبی برای فعالیت‌های آبی مثل قایقرانی و موج‌سواری فراهم می‌کند. یکی از دلایلی که می‌توان هامبورگ در زمره پاک‌ترین شهرهای دنیا قرار می‌گیرد، هر روز هفته حمل و نقل عمومی بدون آلاینده به ویژه اتوبوس‌های سلول سوختی هیدروژنی که آلمان از اولین کشورهایی بود که از این فناوری استفاده کرده، مجاز به رفت و آمد است.

هامبورگ_یکی_از_تمیزترین_شهرهای_دنیا

استکهلم، سوئد

استکهلم، یکی از تمیزترین شهرهای جهان در سوئد که دارای مدیریت پسماند پایدار است. با این روش بیش از 98 درصد پسماندها بازیافت می‌شود و هیچ زباله‌ای برای دفن باقی نمی‌ماند. همچنین این شهر مجهز به سیستم‌های ریلی و اتوبوسی سازگار با محیط زیست است. همین امر سبب کاهش آلاینده‌های هوا وپاکیزگی استکهلم می‌شود.

استکهلم_یکی_از_تمیزترین_شهرهای_دنیا

ساپورو، ژاپن

ساپورو، پنجمین شهر پرجمعیت ژاپن است که در منطقه ایشیکاری جزیره هوکایدو واقع شده است. این شهر یکی از تمیزترین شهرهای دنیا است. به همین خاطر سال 1972 میزبان بازی‌های المپیک زمستانی است. ساپورو برای دو سال متوالی رتبه اول را Keep America Beautiful پاک‌ترین شهرهای آمریکا قرار گرفت. با بیش از 75 درصد بازیافت است که این شهر به دوستدار محیط زیست تبدیل کرده است.

ساپورو_ژاپن_یکی_از_تمیزترین_شهرهای_دنیا

کلگری، کانادا

کلگری کانادا، از تمیزترین شهرهای دنیا است که برای دو سال متوالی به عنوان Keep America Beautiful پاک‌ترین شهرهای آمریکا شناخته شد.

طبق گزارش مجله فوربس، کلگری از جمله پاک‌ترین شهرهای دنیا است. کلگری با فاکتورهای فاضلاب پیشرفته، امکانات بازیافت زباله و آب پاک است که در فهرست پاک‌ترین شهرهای دنیا در مجله فوربس قرار گرفته است.

کلگری_یکی_از تمیزترین_شهرهای_دنیا

اوکلند، نیوزیلند

اوکلند، پرجمعیت‌ترین شهر نیوزیلند است. با این وجود این شهر جزو تمیزترین شهرهای دنیا است. اوکلند در سه دهه گذشته از لحاظ پاکیزگی و زیست محیطی به عنوان شهری پیشرفته شناخته شده است. تمیزی تنها یکی از دلایل سفر به این شهر است. در اوکلند می‌توانید ریه‌هایتان را از هوای پاک در چمنزارهایش پر کنید.

اوکلند_یکی_از_تمیزترین_شهرهای_دنیا

اسلو، نروژ

اسلو، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر نروژ، یکی دیگر از شهرهای تمیز دنیا است. دولت نروژ تمهیدات و ابتکارات زیادی در زمینه زیست محیطی پیاده سازی کرده است. این شهر جهت کاهش آلودگی از مصرف سوخت‌های فسیلی اجتباب می‌کند و سوخت حاصل از پسماندهای انسانی را جایگزین می‌کند.

آبدره اسلو، خلیجی کوچک در جنوب شرقی، یکی از زیباترین مناظر طبیعی نروژ است. در آب‌های شفاف می‌توانید از قایقرانی، کایاک‌سواری و... لذت ببرید.

اسلو_نیوزیلند_یکی_از_تمیزترین_شهرهای_دنیا

 

 

تورهای ترکیبی استانبول-آنتالیا با بهترین قیمت
مقالات مرتبط
انتخاب بهترین شهر ها و جزایر برای اقامت و بازدید در مالزی
مالزی یکی از کشور های شرقی آسیا بوده که به دلیل آب و هوای بسیار عالی و پیشرفت هایی که شاهد هستیم، ت…
۹ آبان ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۱۳
خواندن مطلب
بهترین مقاصد سفر خارجی در بهار
بهار فصل سفر به چه کشورهایی است؟ همیشه انتخاب سخت است به خصوص وقتی اسم از سفر به میان می‌آید. مقاصد…
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۳۱
خواندن مطلب
سريلانکا: جزیره ای از زیبایی و فرهنگ
سريلانكا، نگینی در اقیانوس هند، کشوری پر از جاذبه های گردشگری، فرهنگ غنی و مردمی مهربان و مهمان نوا…
۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۰
خواندن مطلب
آب و هوا، فصل مناسب و پوشش مناسب در سفر به قطر
قطر یکی از کشور های حاشیه خلیج فارس بوده که در سال های اخیر شاهد پیشرفت های بالایی به دلیلی برگزاری…
۹ آبان ۱۴۰۲، ساعت ۱۰:۳۸
خواندن مطلب

نظـــــرات کاربــــــران

نظرتان را در مورد این تور با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه ثبت شده