بالی جاذبه‌های گردشگری جهانگردی ۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۶:۲۰ 8 دقیقه

بالی کجاست؟

آوازه جزیره کوچک بالی در سراسر دنیا پیچیده است. این جزیره در جنوب شرقی آسیا، جایی میان اقیانوس هند و آرام قرار گرفته است. جزیره‌ای سرسبز در کشور اندونزی قرار گرفته است که پر از جاذبه‌های طبیعی است. این جزیره در بین گردشگران به نام‌های جزیره خدایان، آخرین بهشت، سرزمین هزاران معبد و صبحگاه جهان شناخته می‌شود.

بالی ویزا می‌خواهد؟ 

بله، اخذ ویزا بالی برای ایرانیانی که قصد سفر به این جزایر در مجمع‌الجزایر اندونزی را دارند، ضروری است. اندونزی از جمله کشورهایی که استقبال بسیاری از گردشگران می‌کند. به همین خاطر اصولا سخت‌گیری در فرایند ویزا ندارد. با این همه تحت شرایط خاصی با ارائه مدارک مورد نیاز ویزا می‌دهند. لازم به ذکر است قبل از اقدام به رزرو هتل و پرواز باید برای ویزا اقدام کنید. جهت اخذ ویزا تضمینی و تهیه تور می‌توانید از آژانس مسافراتی توربین تراول اقدام کنید.

آب و هوا بالی

بالی درمدار هشت درجه خط استوا قرار گرفته است. به همین خاطر اقلیم گرمسیری دارد. خلاف تصور بسیاری از گردشگران بهترین فصلی سفر وجود دارد، بهترین فصل با توجه به سلایق و هدف از سفر مشخص می‌شود. اگر از دوستداران هوا آفتابی هستید، بهترین زمان سفر از مرداد تا دی است. در این بازه زمانی معمولا جمعیت بسیاری از گردشگران به بالی می‌آیند. اگر می‌خواهید در فصلی ارزان و خلوت سفر کنید که در صف‌های طولانی نباشید، بهترین زمان سفر به این جزیره از بهمن تا تیر است.

اطلاعات کلی

زبان رسمی: اندونزیایی

واحد پول: روپیه اندونزی IDR

اختلاف ساعت: بالی، اندونزی چهار ساعت و نیم ساعت از تهران، ایران جلوتر است.

کد کشور: 62+

ولتاژ برق: 230 ولت

فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی انگوراه رای

شماره‌های اضطرای:

آتش‌نشانی، آمبولانس و پلیس: 112

جاذبه‌های گردشگری بالی

مزارع پلکانی تگالالانگ در اوبود بالی

مزارع پلکانی تگالالانگ

مزارع پلکانی یا تراس‌های تگالالانگ یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی بالی است که در شمال اوبود قرار گرفته است. از گذشته تا کنون کشاورزان در این مزارع مشغول کشت هستند. قابی به یاد ماندنی از سنت و فرهنگ اندونزی‌ها را به تصویر کشیده است. کشاورزان از سیستم آبیاری خاصی به نام سوباک استفاده می‌کنند که کمک به تقویت تنوع زیستی این منطقه می‌کند. در کنار مزارع، کافه‌هایی به چشم می‌خورد که منظره جذابی از مزارع برنج دارد. جهت استعلام قیمت تور بالی می‌توانید به سایت توربین تراول مراجعه کرده و با کارشناسان مجموعه جهت رزرو تور ارتباط بگیرید.

جنگل اوبود بالی

در دل جنگل‌های بالی جنگلی به نام جنگل اوبود وجود دارد که پر از میمون‌های بانمک است. گونه‌های مختلف میمون در جاهای مختلف از جمله مزارع برنج، گروه حفاظتی جنگل، روستاها و... پخش هستند. میمون‌ها در فرهنگ اندونزیایی‌ها مقدس هستند به همین خاطر این جنگل مقدس محسوب می‌شود. بی‌دلیل نیست که در همین نزدیکی سه معبد ساخته شده است. سالانه هزاران بازدیدکننده برای دیدن این معبد به اینجا کشانده می‌شوند. 

کوه باتور بالی

کوه باتور، کوهی آتش‌فشانی است که در جنوب غربی کوه مقدس آگونگ قرار گرفته است. با وجود اینکه این کوه بلندترین کوه بالی نیست اما وقتی بر فراز کوه باتور بایستید چشم‌اندازی تماشایی می‌بینید. بعد از دو ساعت کوه‌پیمایی می‌توانید بر فراز آن بایستید و از منظره باشکوه‌اش نهایت لذت را ببرید. هندوها بر این باور هستند که باتور کوهی مقدس است. نباید رودخانه کالدرا که در نزدیکی این کوه قرار دارد را از دست بدهید.

قلعه تاناه لات بالی

یکی دیگر از معروف‌ترین جاذبه‌های بالی، تاناه لات است که در 20 کیلومتری شمال غرب کوتا قرار گرفته است. این قلعه به قدری به دریا نزدیک است که امواج آن را لمس می‌کند. در قرن 16 توسط کاهن اعظم انگلیسی برای هندوها ساخته شد. افسانه‌های بسیاری از این قلعه روایت شده است. برخی می‌گویند ماری غول پیکر در آب‌های اقیانوس هند زندگی می‌کند که از قلعه در برابر ارواح خبیث محافظت می‌کند. پس از بازدید می‌توانید چرخی در فروشگاه‌ها و پارک‌های اطراف بزنید و در رستوران‌های اطراف غذا میل کنید.

قلعه اولوواتو بالی

جزیره رویایی بالی قلعه‌های بسیاری دارد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها قلعه اولوواتو است که بر روی تپه‌ای مرتفع ساخته شده است. مردم بر این باور هستند که این معبد از ورود شیاطین به بالی جلوگیری می‌کند. این قلعه غروب‌ها منظره چشم‌نوازی دارد. پیشنهاد می‌شود غروب زیبا این قلعه را از دست ندهید. معماری این قلعه به سبک هندوها است. در اینجا مجسمه‌ها، کنده‌کاری‌های به جای مانده از گذشته‌های دور نگهداری می‌شود که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

غذاهای بالی

می گورنگ

یکی از معروف‌ترین غذاهای اندونزی‌ها در بالی نودل سرخ‌شده است که با انواع گوشت خوک، میگو و مرغ و سبزیجات درست می‌شود. برخی از آشپزها زمانی که آماده می گورنگ آماده سرو شد، روی نودل با نیمرو، تکه‌ها مرغ و سس بادام زمینی گارنیش می‌شود. پیشنهاد می‌شود این غذا بهشتی را با ترشی مخصوص میل کنید.

پیسانگ گورنگ

پیسانگ گورنگ دسری خوشمزه است که با موزه سرخ‌شده است که با عسل یا شیره خرما، پودر نارگیل یا بستنی وانیلی سرو می‌شود. این دسر محبوب در اکثر اغذیه‌فروشی‌های دوره‌گرد و رستوران‌های مختلف یافت می‌شود.

ساته

ساته یکی از لذیذترین غذاهای اندونزی‌ها است که در بین گردشگران ایرانی جایگاه ویژه پیدا کرده است. این غذا معمولا با ساتا مالزی اشتباه گرفته می‌شود اما طرز تهیه آن کمی فرق دارد. ساته، کبابی لذیذ است که گوشت چرخ‌کرده مرغ را با چوب‌های علف لیمو روی ذوغال به سیخ می‌کشند

رول بهاری

رول بهاری همانطور که از نامش پیدا است عطری از جنس فصل بهار دارد. یکی از محبوب‌ترین رول‌های سبزیجات جنوب شرقی آسیا است که در بالی به لامپیا هم شناخته می‌شود. این غذا با مرغ چرخ‌کرده و سبزیجات مختلف درست می‌شود. هنگام سرو برای گارنیش آن از سس بادام زمینی یا چیلی شیرین استفاده می‌شود. میان‌وعده‌ای سالم که جذابیتش با ترد و پوک بودنش دو چندان می‌شود.

لاوار

لاوار یکی از غذاهای سنتی معروف اندونزی و بالی است. این غذا را بیشتر به کسانی پیشنهاد می‌شود که اهل چشیدن مزه‌های گم‌شده و متفاوت هستند. در این غذا از گوشت کبابی یا پخته‌شده، سبزیجات و پودر نارگیل همراه با ادویه‌جات مخصوص استفاده می‌شود. لازم به ذکر است این غذا به دو شکل لاوار سفید و قرمز وجود دارد. لاوار سفید گیاهی و بدون گوشت و لاوار قرمز با گوشت است.

مراکز خرید بالی

بازار اوبود در بالی

یکی از معروف‌ترین بازارهای اندونزی در منطقه اوبود بالی قرار دارد. این بازار با وجود هنرمندان صنایع دستی است که جلوه گرفته است. شاید برایتان عجیب باشد اگر بشنوید این بازار دقیقا رو به رو کاخ پادشاهی قرار گرفته است. در این بازار اجناس سنتی و محلی از جمله شال‌های ابریشمی، سبد، لباس‌های دست‌بافت و... به فروش می‌رسد. اگر می‌خواهید سوغاتی و یادگاری از جزیره رویایی بالی تهیه کنید، پیشنهاد توربین تراول بازار اوبود است.

مرکز خرید دیسکاوری بالی

یکی از بزرگ‌ترین مرکز خریدهای بالی بعد از کوتا بیچ واک، مرکز خرید دیسکاوری است که در جاده اصلی کوتا، جالان کارتیکا پلازا، قرار گرفته است. این مرکز خرید کنار آمفی تئاتر در ساحل است. تنوع محصولات بالایی دارد. در اینجا برندهای معروف دنیا شعب دارند. پس از خرید با صرف غذا در یکی از کافه و رستوران‌های دیسکاوری خستگی پیاده‌روی‌های طولانی و خرید از تنتان به در می‌آید.

مرکز خرید لیپو مال کوتا بالی

یکی از بهترین مرکز خریدهای اندونزی در بالی، مرکز خرید لیپو مال کوتا است. این مرکز خرید در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بالی، انگوراه رای، قرار گرفته است. پیشنهاد می‌شود، اگر هنوز اتاق هتل را به شما تحویل نداده‌اند، می‌توانید در راه سری به مرکز خرید لیپو مال کوتا بزنید. بیش از 100 برند مختلف در اینجا شعب فروش دارند. در کنار برندهای معروف جهانی، برندهای اندونزیایی هم به چشم می‌خورد.

مرکز خرید سمینیاک بالی

یکی از مرکز خریدهای جدید و مدرن بالی است که در منطقه‌ای ساحلی قرار گرفته است. سال 2015 در دو طبقه با معماری داخلی مدرن ساخته شد. اجناس برندهای معروف دنیا و سوغاتی در فروشگاه‌های آن به فروش می‌رسد. همچنین بعد از خرید می‌توانید در یکی از کافه‌ها و رستوران‌ها غذا با قیمت مناسب میل کنید. غروب ساحل معروف پتی‌تنگه که در نزدیکی سمینیاک مال است، را از دست ندهید.
کوتا بیچ واک بالی

قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مرکز خرید بالی کوتا بیچ است که در جاده اصلی کوتا قرار گرفته است. در این مرکز خرید فروشگاه‌ها و بوتیک‌های لوکس متنوعی وجود دارد. در نزدیکی مرکز خرید تفریحی و تجاری کوتا بیچ مال فودکورتی بزرگ با غذاهای متنوع بین‌المللی و محلی لذیذی دارد.

تورهای ترکیبی استانبول-آنتالیا با بهترین قیمت
مقالات مرتبط
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟ بسیاری از مسافران از حقوق خود در برابر آژانس‌های مسافرتی آگاه…
۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱:۲۵
خواندن مطلب
مقایسه هتل‌های Steps و Euphori
در این جا ما کنار شما به مقایسه هتل‌های Steps و Euphoria در نظر داریم. پس تا آخر مقاله همراه ما باش…
۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۸
خواندن مطلب
معرفی هتل steps باتومی
درباره هتل steps  باتومی این هتل در 600 متری ساحل باتومی و 6 کیلومتری مجسمه علی و نینو قرار دارد. ا…
۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۲۰
خواندن مطلب
تمیزترین شهرهای دنیا
تمیزترین شهرهای دنیا عوامل بسیاری تعیین کننده مقصد سفر است اما تمیزی در صدر لیست قرار دارد. در این …
۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱:۲۸
خواندن مطلب

نظـــــرات کاربــــــران

نظرتان را در مورد این تور با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه ثبت شده

شماره شما با موفقیت ثبت شد