اخبار گردشگری ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۶:۴۶ 4 دقیقه

سفر سه روز به چه کشورهایی بریم؟

فرصت طلایی سفر را از دست دادم، چی کار کنم؟ اغلب مردم تصور می‌کنند تعطیلات نوروز بهترین فصل سفر است اما بیاید یکبار دیگر به تصورات‌تان نگاهی بیندازید و رویه خود را تغییر دهید. سفر در این بازه زمانی بخاطر تعطیلات رسمی است که شاغلان و محصلان دیگر نیاز به گرفتن مرخصی نداشته باشند. با وجود پرطرفدار بودن سفر در نوروز، بخاطر تقاضا بالا مسافران گران‌ترین زمان است.

اگر فرصت سفرهای طولانی مدت را ندارید، سفرهای سه روز بهترین گزینه پیش روی شما است.

بسته به سلیقه و نیاز شما گزینه‌های بسیاری وجود دارد. پکیج‌های تور محدودی 3 شب و 4 روز بسته می‌شود. در این مقاله به پرطرفدارترین سفرهای 3 روز اشاره می‌شود.

استانبول، ترکیه: شهری با فرهنگ و تاریخی غنی، معماری زیبا و بازارهای شناور جذاب

تفلیس و باتومی، گرجستان:

تفلیس: شهری با معماری زیبا، فرهنگی غنی، بازارهای رنگارنگ، پر جنب و جوش و مناظر طبیعی بی‌نظیر

باتومی: شهری ساحلی در کنار دریا سیاه با کافه و رستوران‌های متنوع

استانبول

برنامه_ریزی_سفر_سه_روز_به_استانبول_با_توربین

استانبول جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد ومتنوعی دارد که انتخاب را سخت می‌کند. پرطرفدارترین جاذبه‌ها را در برنامه سفر خود می‌توانید جا دهید. نمی‌توان گفت بهترین فصل سفر کی است چرا که با توجه به اهداف سفر زمان آن متغیر می‌شود. از لحاظ آب و هوایی بهار و پاییز بهترین فصل سفر به استانبول است.

روز اول، سفر به استانبول

  • بازدید از مسجد آیا صوفیا، کاخ دولما و قلعه توپکاپی

مسجد آیاصوفیه یکی از نمادهای معماری و تاریخی استانبول است و با زیبایی و شکوه خود، هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. این مسجد دارای آرشیتکتور زیبا و استثنایی است که ترکیبی از عناصر معماری اسلامی و معماری بیزانسی را در خود دارد. داخل مسجد آیاصوفیه با فرهنگ و هنر اسلامی غنی شده است و زیبایی‌های بی‌نظیری را در خود جای داده است.

یکی از مراکز خرید لوکس و معروف در استانبول، مرکز خرید Zorlu Center است. این مرکز خرید در منطقه‌ی بیشکتاش واقع شده و از معروف‌ترین مراکز خرید لوکس در استانبول Zorlu Center است. شامل فروشگاه‌های برندهای معروف جهانی، رستوران‌های با کیفیت، تئاتر، هتل و امکانات تفریحی متنوع است.

  • شام در یکی از رستوران‌های سنتی

استانبول شهری است که بعنوان یکی از مقصدهای گردشگری محبوب دنیا شناخته می‌شود و دارای رستوران‌های شیک و با کیفیتی است مثل رستوران میکلا، لموئت، ایکس، فیش، رملی حصار اسکله و...

روز دوم، سفر به استانبول

  • بازدید از کاخ تاپکاپی و موزه‌ی تاریخی استانبول
  • گشت در منطقه‌ی کاراکوی و بازار مصالح ساختمانی
  • شام در یکی از رستوران‌های ساحلی

روز سوم، سفر به استانبول

  • تفرج در تنگه بسفور

تنگه بسفر یکی از مسیرهای آبی مهم در جهان است. مسافران می‌توانند با قایق در تنگه بسفر، مناظر زیبای شهر ببینند و از دیدن جاذبه‌های معروفی مانند قلعه رومی، مسجد آیا صوفیا و پل‌های تاریخی لذت ببرند.

بازدید از کاخ دولما به سرای توپکاپی

  • خرید هدایای محلی و بازدید از کافه‌های سنتی

سوغاتی‌های مخصوص استانبول را از می‌توانید از بازارهای محلی مثل بازار بزرگ، بازار مصطفی پاشا، تاق سرا و... محصولات محلی، فرش، جواهرات، چرم، صنایع دستی‌های دیگر تهیه کنید.

در استانبول گزینه‌های زیاد و متنوعی برای رفتن به کافه و رستوران دارید. کافه‌های محله‌های کادیکوی، کارکوی و تکسیم بهترین‌های استانبول است.

این برنامه‌ی سفر شامل مهم‌ترین دیدنی‌های استانبول است و البته می‌توانید برنامه‌ی خود را بر اساس سلیقه شخصی تغییر دهید. در طول اقامت خود در استانبول، بهتر است هتلی در مرکز شهر انتخاب کنید تا دسترسی بهتر و راحت‌تری به اماکن گردشگری داشته باشید.

گرجستان

سفر_سه_روز_به_گرجستان_با_توربین

این روزها گرجستان به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان تبدیل شده است، چرا که مقصدی ارزان و نزدیک به ایران است.

 روز اول سفر به گرجستان

از اماکن تاریخی پل قدیمی، قلعه ناریکالا، بازار مرکزی و معبد مته‌کلا غافل نشوید.

پل قلعه ناریکالا در تفلیس، پایتخت گرجستان واقع شده است. این قلعه بالا تپه‌ای قرار دارد که از بالا دید به منظره زیبایی از شهر تفلیس و رودخانه کورا دارد.

روز دوم سفر به گرجستان

 ناحیه کازبگی و بازدید از روستاهای سنتی، درختان چای و چشمه‌های آب گرم پیشنهاد می‌شود.

کازبگی در گرجستان در استان چرچندی واقع شده است. این منطقه دارای طبیعتی زیبا و مناظر فوق‌العاده‌ای است که گردشگران را جذب می‌کند. کازبگی در کوهستان‌های قفقاز واقع شده و از جاذبه‌های طبیعی معروفی مانند دریاچه کازبگی و کوه‌های زیبای اطراف شهر است. این منطقه برای طبیعت‌گردی، کوهنوردی و تفریحات خارج از شهر بسیار مناسب است.

روز سوم سفر به گرجستان

 بازدید از شهر باتومی و لذت بردن از ساحل‌های دریای سیاه، پارک باتومی و باغ باتومی.

 سواحل دریای سیاه بسیار زیبا و دیدنی هستند. این دریا در شمال ترکیه، گرجستان، روسیه و اوکراین واقع شده است و سواحل آن دارای مناظر طبیعی فوق‌العاده، تپه‌ها و کوهستان‌های ساحلی، جنگل‌ها و خلیج‌های زیبا هستند. سواحل دریای سیاه همچنین دارای شهرها و روستاهای ساحلی زیبا هستند که گردشگران می‌توانند از آنها لذت ببرند. این سواحل معمولاً برای تفریح، استراحت، شنا و ورزش‌های آبی مناسب هستند و می‌توانند مقصدی عالی برای گردشگری باشند.

با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از خدمات تورهای گردشگری محلی، می‌توانید از سفر کوتاه خود به گرجستان لذت برده و بهترین تجربه‌ها را به دست آورید.

تورهای ترکیبی استانبول-آنتالیا با بهترین قیمت
مقالات مرتبط
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟ بسیاری از مسافران از حقوق خود در برابر آژانس‌های مسافرتی آگاه…
۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱:۴۱
خواندن مطلب
مقایسه هتل‌های Steps و Euphori
در این جا ما کنار شما به مقایسه هتل‌های Steps و Euphoria در نظر داریم. پس تا آخر مقاله همراه ما باش…
۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۸
خواندن مطلب
معرفی هتل steps باتومی
درباره هتل steps  باتومی این هتل در 600 متری ساحل باتومی و 6 کیلومتری مجسمه علی و نینو قرار دارد. ا…
۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۲۰
خواندن مطلب
تمیزترین شهرهای دنیا
تمیزترین شهرهای دنیا عوامل بسیاری تعیین کننده مقصد سفر است اما تمیزی در صدر لیست قرار دارد. در این …
۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱:۲۸
خواندن مطلب

نظـــــرات کاربــــــران

نظرتان را در مورد این تور با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه ثبت شده

شماره شما با موفقیت ثبت شد