دیدنی‌های سن پترزبورگ

۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۷:۴۰ 7 دقیقه

جاذبه‌های گردشگری سن پترزبورگ

سن پترزبورگ بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر روسیه بعد از مسکو است که به واسطه قدمت طولانی‌اش جاذبه‌های تاریخی متنوع و جذابی دارد. به قدری این شهر دیدنی‌های متعددی دارد که زمان برای بازدید از تمامی آن‌ها کم می‌آورید.

کاخ کاترین، کاخ تابستانی سن پترزبورگ

کاخ کاترین

پتر کبیر بعد از جنگ با سوئد تزارسکویه سلو دهکده تزارها را از دست سوئدی‌ها پس گرفت. او پنهانی دور از چشم همسرش کاخی مجلل برایش در این دهکده ساخت تا او را خوشحال کند اما دو سال بعد، قبل از تمام شدن کاخ کاترین از دنیا رفت. الیزابت دخترش پس از مرگ پتر کبیر کاخ را کامل کرد. در ساخت این کاخ باشکوه از آب طلا و آینه‌کاری استفاده شده است. این کاخ به دفعات توسط پادشاهان مختلف توسعه یافته و تکمیل شده است. پارک و دریاچه‌ای مصنوعی به مناسبت پیروزی ارتش روسیه و سال‌ها بعد قصر الکساندر به سبک کلاسیک همچنین مدرسه‌ای برای اشراف‌زادگان و نخبگان و... اضافه شد.

موزه هرمیتاژ سن پترزبورگ

موزه هرمیتاژ

دومین موزه بزرگ دنیا، موزه هرمیتاژ است که اعتبار بالایی در بین موزه‌های دنیا دارد. این موزه دارای 350 سالن و 5 ساختمان است. کاخ تاریخی هرمیتاژ به رنگ سبز و سفید در سه طبقه که با وسایل و دکورهای پر زرق و برقی آراسته شده است. این موزه سالیان درازی محل سکونت تزارهای روسیه بوده است. یکی از مهم‌ترین اثر تاریخی این موزه، فرش پازیریک، قدیمی‌ترین فرش دنیا است که متعلق به سلسله هخامنشیان است. موزه تاریخی هرمیتاژ بالغ بر 3 میلیون اثر تاریخی را از سراسر دنیا مانند مصر، یونان، روم، خاورمیانه، آسیا میانه، دوران رنسانس و مدرنیسم گردآوری کرده است. به قدری این موزه جذابیت دارد که زمان زیادی از بازدیدکنندگان برای دیدن تک تک آثار آن می‌گیرد.

میدان کاخ سن پترزبورگ

کاترین کبیر بود که دستور ساخت میدان کاخ سن پترزبورگ را در سال 1819 داد همین موضوع باعث شد این میدان در میان سایر میدان‌ها این شهر برجسته می‌کند. شهرت میدان کاخ در کل منطقه اوراسیا زبانزد است. طراح این میدان معماری ایتالیایی است که بناهای بسیاری که در اطراف میدان است را نیز او طراحی کرده است. میدان کاخ در نزدیکی کاخ زمستانی، قدیمی‌ترین سازه شهر در ضلع شمالی میدان قرار دارد که اکنون به عنوان ساختمان اصلی موزه هرمیتاژ به کار گرفته شده است. اگر لحظه شماری می‌کنید از میدان کاخ سن پترزبورگ دیدن کنید، می‌توانید با شرکت در تور مسکو و سن پترزبورگ از این میدان بازدید کنید. آژانس مسافرتی توربین تراول بهترین خدمات را در تورهای روسیه ارائه می‌دهد. تورهای مسکو و سن پترزبورگ، شب‌های سفید روسیه و سوچی شامل ویزا، ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی، بلیط رفت و برگشت و گشت شهری همراه با دو وعده ناهار پذیرای همه مسافران خود است.

تئاتر مارینسکی سن پترزبورگ

تئاتر بولشوی کامنی در 53 سال بعد از تاسیس بازسازی شد و این بار طراحی آن بر عهده‌ معمار روسی- ایتالیایی تبار به نام آلبرت کاووس قرار گرفت و همان طور مشاهده گر آن هستید این بنای زیبا را خلق کرد.  شما با ورود به تئاتر مارینسکی و با دیدن نمای شگفت‌انگیز داخلی آن به قدمت دیرینه و اصالت این تئاتر پی خواهید برد. اگر وارد آن شوید شما می‌توانید یک سفر تاریخی را تجربه کنید که حتی ردپای جنگ جهانی دوم هم در آن دیده می‌شود. از آن جایی که تئاتر مارینسکی روسی صحنه‌ای برای اپرا و باله در کنار موسیقی است، باید اشاره کرد که در سال 1783 بود که کاترین کبیر دستور تشکیل گروه نمایش، اپرا و باله‌ امپراتوری در سن پترزبورگ را داد. ناگفته نماند که تحت سلطنت کاترین کبیر بود که بسیاری از تئاترها تاسیس شدند و در واقع یک دوره نوسازی در فرهنگ روسیه شکل گرفت.

قلعه پترو پاول سن پترزبورگ

قلعه پتر و پاول

به دستور پتر کبیر قلعه پتروپاول ساخته شد به همین خاطر این کلیسا به نام پتر مقدس معروف شد. مرکز این قلعه کلیسا در کنار آرامگاه سلطنتی و اشخاص والا رتبه همچون آرامگاه پتر کبیر، الکساندر دوم و همسرش قرار دارد.

این قلعه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که شامل کلیسا و مقبره افراد با نفوذ در مرکز که با اتاق‌های سلطنتی، موزه فضانوردی و فناوری موشکی، زندان قلعه پترو و پاول، ضرابخانه، ساختمان‌های اداری می شود.

زندان قلعه پیتر و پاول

زندان قلعه پترو پاول به نام زندان باسیل شناخته می‌شود. در این زندان اشخاص بزرگ و به نامی همچون پسر پتر کبیر به جرم مخالفت با سیاست‌های پدرش زندانی بوده و شکنجه‌های دردناک و وحشتناکی می‌شده است. از این زندان تا به حال هیچ کس نتوانسته فرار کند.

ضرابخانه قلعه پتر و پاول

اوایل ساخت قلعه در سال 1724 ضرابخانه قلعه پتر و پاول به دستور پتر کبیر جهت ضرب سکه‌های این امپراتوری ساخته شد. این ضرابخانه از همان سال‌ها تا به کنون همچنان سکه ضرب و اسکناس چاپ می‌کند.

پل پالاس، پل معلق رودخانه نوا سن پترزبورگ

رودخانه نوا پل‌های معلق بسیار شگف‌انگیزی مانند پل پالاس دارد که از جمله آن‌ها به مهم‌ترین و قدیمی‌ترین پل‌ها این رودخانه است، اشاره کرد. رودخانه نوا گردشگران بسیاری را به طرف خود کشانده است. پل پالاس مرکز شهر سن پترزبورگ را به جزیره واسیلیواسکی وصل می‌کند. اگر می‌خواهید منظره جدا شدن پل‌های متحرک پل پالاس را ازدست ندهید، نیمه شب‌ها این پل از همدیگر جدا می‌شوند و به طرف آسمان متمایل می‌شوند و دوباره صبح پل‌های معلق در هوا به همدیگر بالا رودخانه نوا می‌رسند. تماشا منظره پل‌های معلق سن پترزبورگ در شب دیدنی است. پل پالاس یا پل کاخ به واسطه نزدیکی به کاخ زمستانی امپراتوری روسیه به نام پل کاخ نامگذاری شده است.

نگاهی به روسیه در گرند ماکت سن پترزبورگ

بزرگ‌ترین ماکت شهر مینیاتوری دنیا بعد از آلمان، گرند ماکت روسیه در شهر سن پترزبورگ است. ساخت این ماکت با مساحتی بالغ بر 800 متر مربع، طی 5 سال ساخته شد. این ماکت زندگی روزمره اهالی این کشور را در طول شبانه روز به تصویر می‌کشد. 13 دقیقه طول می‌کشد تا زندگی شبانه گرند ماکت روسیه شروع شود. تا دو دقیقه می‌توانید شاهد شب‌های این کشور باشید. این ماکت به خوبی با جزئیات تمام، جاذبه‌های مهم گردشگری این کشور را نشان می‌دهد. شهرهای روسیه با گذر از هر ایستگاه قطار، به ترتیب پسکوف، سن پترزبورگ و... دیده می‌شود.

اگر دوست دارید روسیه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ببینید، می‌توانید با شرکت در تور مسکو و سن پترزبورگ از دومین شهر بزرگ مینیاتوری دنیا بازدید کنید. آژانس مسافرتی توربین تراول با ارائه بهترین خدمات در تورهای روسیه کیفیت سفرتان را تضمین می‌کند. تورهای مسکو و سن پترزبورگ، شب‌های سفید روسیه و سوچی _ پایتخت تابستانی روسیه _ شامل ویزا، ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی، بلیط رفت و برگشت و گشت شهری همراه با دو وعده ناهار پذیرای همه مسافران خود است.

خیابان نوسکی سن پترزبورگ

خیابان نوسکی در مرکز شهر سن پترزبورگ واقع شده است. این خیابان از صومعه الکساندر نوسکی شروع می‌شود و انتها آن به اداره نیرو دریایی می‌رسد. در این خیابان می‌توانید جریان زندگی را در یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین خیابان‌های سن پترزبورگ ببینید. در این خیابان به سختی می‌توانید ساختمانی زیر 100 سال پیدا کنید.

کلیسا جامع کازان سن پترزبورگ

روسیه به کلیساهای باشکوه و بی‌نظیرش شهرت دارد که بسیاری از آن‌ها بدون پرداخت هزینه ورودی در دسترس همگان قرار دارد. یکی از زیباترین کلیساهای سن پترزبورگ، کلیسا جامع کازان است.

کلیسا کازان به سفارش امپراتور پل از روی کلیسا سنت باسیلیکای روم ساخته شد. در این کلیسا مجموعه بسیار غنی‌ای از تابلوهای نقاشی بی‌نظیری مانند به صلیب کشیده شدن عیسی مسیح جمع آوری شده است.

تورهای ترکیبی استانبول-آنتالیا با بهترین قیمت
مقالات مرتبط
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟ بسیاری از مسافران از حقوق خود در برابر آژانس‌های مسافرتی آگاه…
۱ آبان ۱۴۰۳، ساعت ۱۴:۱۷
خواندن مطلب
مقایسه هتل‌های Steps و Euphori
در این جا ما کنار شما به مقایسه هتل‌های Steps و Euphoria در نظر داریم. پس تا آخر مقاله همراه ما باش…
۱ آبان ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۳۳
خواندن مطلب
معرفی هتل steps باتومی
درباره هتل steps  باتومی این هتل در 600 متری ساحل باتومی و 6 کیلومتری مجسمه علی و نینو قرار دارد. ا…
۱ آبان ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۵۵
خواندن مطلب
تمیزترین شهرهای دنیا
تمیزترین شهرهای دنیا عوامل بسیاری تعیین کننده مقصد سفر است اما تمیزی در صدر لیست قرار دارد. در این …
۱ آبان ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۵۲
خواندن مطلب

نظـــــرات کاربــــــران

نظرتان را در مورد این تور با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه ثبت شده

شماره شما با موفقیت ثبت شد