نحوه گرفتن وقت سفارت + بایدها و نبایدهای مصاحبه سفارت

وقت سفارت ۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۲ 4 دقیقه

 مسافران برای ورود به هر کشوری حداقل به پاسپورت نیاز دارند اما در کنار این به مجوز دیگری با توجه به قوانین و توافقات سیاسی بین کشورها نیاز دارند. به برخی کشورها بدون ویزا و برخی دیگر با ویزا می‌توانید وارد می‌شوید. در مقاله کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان می‌توانید به لیست کامل و جامع کشورهایی نیاز به ویزا ندارند یا ویزا فرودگاهی و الکترونیک می‌خواهند، دسترسی پیدا کنید.

وقت سفارت چیست؟

در سال‌های اخیر موج مهاجرت و سفرهای خارجی افزایش چشمگیری یافته است که مستلزم گرفتن وقت سفارت از کشور مقصد است. با دریافت وقت سفارت به اموری مانند انگشت نگاری و مصاحبه ویزا می‌توانید اقدام کنید. سفارت بخاطر جلوگیری از هرج و مرج جهت مراجعه حضوری، وقت سفارت می‌دهد. در این صورت دیگر در صف‌های طولانی معطل نمی‌مانید و سرعت روند کار افزایش می‌یابد.

درخواست وقت سفارت

ابتدا باید بدانید به چه کشوری می‌خواهید بروید که با توجه به قوانین کشور مقصد نوع ویزا و مدارک متغیر می‌شود. پس از تعیین مقصد، لازم است درباره نحوه گرفتن ویزا و شدت و حدّت سخت‌گیری‌های آن‌ها تحقیق کنید. اقدام به گرفتن وقت سفارت به صورت آنلاین یا از طریق آژانس‌های مسافرتی معتبر کنید.

جمع‌آوری مدارک و حضور به موقع در سفارت

بعد از ثبت درخواست، اولین کاری که باید انجام داد، تهیه فهرست مدارک و جمع‌آوری آن‌ها است. با توجه به سفارت مورد نظر مدارک متغیر است اما به طور کلی سفارت‌ها غالبا به مدارک زیر نیاز دارند.

  1. فرم درخواست ویزا
  2. رسید پرداخت هزینه ویزا
  3. دو قطعه عکس رنگی با پس‌زمینه سفید یا کرم
  4. پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار از زمان بلیط هواپیما
  5. جزئیات برنامه سفر travel itinerary؛ برخی سفارتخانه‌ها ممکن است اطلاعات مالی، گردش حساب و مواردی ازاین‌دست را نیز از شما بخواهند تا مطمئن شوند که استطاعت مالی لازم را دارید.
  6. اطلاعات بیومتریک همچون اثر انگشت؛ این مورد غالبا مخصوص موقعیتی است که مدت‌زمان سفر و اقامت شما در کشور مقصد، طولانی باشد.

هزینه اخد ویزا

هزینه گرفتن وقت ویزا با توجه به کشور مقصد متغیر است. فاکتورهای زیادی در تعیین هزینه وقت ویزا مثل نوع ویزا، مدت زمان اقامت و... مؤثر است به همین خاطر نمی‌توان هزینه ثابتی در نظر گرفت.

انواع وقت سفارت

افراد با توجه به فرصت باقی مانده جهت اخذ ویزا، اقدام به دریافت وقت ویزا فوری یا عادی می‌کنند.

وقت سفارت فوری

در صورتی فرصت محدودی جهت اخذ ویزا دارید، با توجه به تعداد متقاضیان در صف ویزا کشور مقصد و مهارت و سابقه بالا آژانس مسافرتی بین چند ساعت تا چند روز بعد درخواست در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد. این نوع وقت سفارت نسبت به وقت سفارت عادی هزینه بیشتری دارد.

وقت سفارت عادی

در صورتی که عجله‌ای جهت دریافت ویزا ندارید، می‌توانید اقدام ثبت درخواست ویزا عادی کنید. بین 2 الی 4 هفته بعد از ثبت درخواست، در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

   وقت سفارت از کشورهایی می‌توان گرفت که ورود ایرانیان بلامانع باشد و یا برای گرفتن ویزا به کشور ثالث مراجعه کنید.

به برخی کشورها مستقیما به سفارت مستقر در ایران جهت اخذ وقت سفارت می‌توان مراجعه کرد من جمله: انگلیس، اتریش، استونی، اسپانیا، آلمان، ایتالیا، اسلواکی، اسلوونی، بلژیک، پرتقال، چک، سوئیس، سوئد، فنلاند، فرانسه، کانادا، لیتوانی، لوکزامبورگ، لهستان، لیختین اشتاین، لتونی، مالت، نروژ، هلند و یونان.

برخی کشورها مانند کان ادا و آمریکا در ایران سفارت ندارند. جهت اخذ وقت سفارت می‌توانید به کشورهای ثالث همچون امارات متحده و ترکیه مراجعه کنید.

چطور خودم وقت سفارت بگیرم؟

گرفتن وقت سفارت، کار سخت و پیچیده‌ای نیست، افراد می‌توانند خود اقدام به دریافت وقت سفارت کنند اما زمانی سختی خودش را نشان می‌دهد که بخواهید برای وقت سفارت فوری اقدام کنید. در اینجا آژانس‌های مسافرتی و کارگذاران سفارت می‌توانند به کمک شما بیایند. لازم به ذکر است که باید مراقب افراد سودجو هنگام گرفتن وقت ویزا باشید.  به همین خاطر باید به آژانس‌های مسافرتی معتبر و با سابقه بالا در این زمینه کمک بگیرید.

آژاس مسافرتی توربین تراول از سال 1396 شروع به فعالیت کرد که خدماتی چون تورهای خارجی و داخلی و وقت سفارت ارائه می‌دهد. این آژانس با سابقه درخشانی که دارد توانسته اعتماد مراجعین خود را جلب کند. توربین تراول با ارائه خدمات پشتیانی 24 ساعت از قبل تا بعد اخذ وقت سفارت همراه شما خواهد بود تا با خیال آسوده ویزا کشور مقصد را بگیرید.

جهت رزرو سریع وقت سفارت انگلیس، آمریکا، کانادا و کشورهای حوزه شنگن می‌توانید با شماره‌های زیر در تماس باشید یا به صورت حضوری به دفتر مسافرتی توربین تراول، سهروردی شمالی، خیابان میرزای زینالی غربی، خیابان کاووسی‌فر، پلاک 121 مراجعه کنید.

چرا از آژانس‌های مسافرتی وقت سفارت بگیرم؟

آژانس‌های مسافرتی سال‌ها در این زمینه فعالیت کرده‌اند و پیچ و خم راه را به خوبی می‌دانند. آن‌ها از زمان دقیق باز شدن وقت‌های سفارت را می‌دانند. از سوی دیگر، جهت مراجعه به سفارت‌ها باید فرم درخواست ویزا را درست و دقیق تکمیل کنید. در صورت هر گونه مغایرت و اشتباه در تکمیل فرم ممکن است باعث ریجکت شدن متقاضی شود.

بایدها و نبایدهای وقت سفارت

  1. متقاضی نمی‌تواند مدارک را با پیک یا به صورت آنلاین بفرستد.
  2. حضور به موقع سر ساعت مشخص شده اهمیت بالایی دارد.
  3. مدارک باید کامل باشند.
  4. عکس‌ها در شش ماه گذشته گرفته شده باشند و مخدوش نباشند.
  5. هزینه‌ها باید به دلار یا یورو به سفارت پرداخته شود. پس، قبل از مراجعه حضوری از هزینه دقیق اطلاع یابید.
  6. از همراه نداشتن وسایل آتش‌زا، تلفن هوشمند، ساعت دیجیتالی، لوازم تیز و... اطمینان حاصل کنید.
  7. با لباس رسمی و مرتب وارد شوید.
  8. صداقت داشته باشید.
تورهای ترکیبی استانبول-آنتالیا با بهترین قیمت
مقالات مرتبط
ارز مسافرتی چیست؟ | آخرین اخبار ارز مسافرتی 1403
ارز مسافرتی به ارزهایی گفته می‌شود که معمولاً در سفرهای خارج از کشور به کار برده می‌شود. بانک مرکزی …
۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۲۹
خواندن مطلب
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟ بسیاری از مسافران از حقوق خود در برابر آژانس‌های مسافرتی آگاه…
۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ساعت ۰:۲۸
خواندن مطلب
ایرانیان به کدام کشورها بدون ویزا می‌توانند بروند؟
ایرانیان به کدام کشورها بدون ویزا می‌توانند بروند؟ ایرانیان، تنها به 11 کشور دنیا بدون ویزا می‌توان…
۴ فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۹:۳۳
خواندن مطلب

نظـــــرات کاربــــــران

نظرتان را در مورد این تور با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه ثبت شده