نگاهی به تقویم 1403+تعطیلات؛ بهترین مقاصد مسافرتی 1403

نوروز 1403 ۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۲۰ 11 دقیقه

 تعطیلات رسمی بهترین فرصت را برای تجدید قوا فراهم می‌کند. برخی تعطیلات را فصل به فصل بررسی می‌کنند، برخی سال به سال. تنها راه حل برای به در کردن خستگی روزمرگی، حجم کاری بالا، استراحت کردن در جایی دور از محل کار یا تحصیل است. اگر دوست دارید برای اوقات فراغت خود در ایام تعطیل برنامه‌ریزی کنید، با ما همراه باشید.

لحظه تحویل سال 1403 شمسی به ساعت ایران برابر است با ساعت 6 و 36 دقیقه بامداد روز چهار شنبه 1 فروردین 1403 شمسی، برابر با 20 مارس (مارچ) 2024 میلادی و 9 رمضان 1445 قمری.

در این مقاله پاسخ چه سوالاتی را می‌گیرید:

  • تقویم سال 1403 چند روز تعطیلی دارد؟
  • بیشترین تعطیلات سال کی است؟
  • طولانی‌ترین تعطیلات سال کی است؟
  • 10 پیشنهاد جذاب توربینی تعطیلات عید تا عید

 تقویم سال ۱۴۰۳، ۲۷ تعطیل رسمی دارد که دو روز آن در جمعه واقع شده است.

سال 1403 بیشترین تعطیلات را در سال‌های اخیر با 12 روز تعطیلی در فروردین دارد.

طولانی‌ترین تعطیلات سال 4 روز تعطیلی پیاپی در فروردین است. این بازه زمانی بهترین فرصت برای سفرهای طولانی است. بدون نیاز به مرخصی سفری شگفت‌انگیز خواهید داشت.

تعطیلات رسمی تقویم ۱۴۰۳ هجری شمسی:

تعطیلات فروردین و اردیبهشت:

  • چهارشنبه 1 فروردین: آغاز نوروز (تعطیل)
  • پنج‌شنبه 2 فروردین: عید نوروز (تعطیل)
  • جمعه 3 فروردین: عید نوروز (تعطیل)
  • شنبه 4 فروردین: عید نوروز (تعطیل)
  • یک‌شنبه 12 فروردین: روز جمهوری اسلامی ایران (تعطیل)
  • دوشنبه 13 فروردین: شهادت حضرت علی(ع) [21 رمضان] (40 ه ق) (تعطیل) – روز طبیعت (تعطیل)
  • چهارشنبه 22 فروردین: عيد سعيد فطر (تعطیل)
  • پنج‌شنبه 23 فروردین: تعطیل به مناسبت عيد سعيد فطر (تعطیل)
  • شنبه 15 اردیبهشت: شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) (148 ه ق) (تعطیل)

 

تعطیلات خرداد و تیر:

تقویم-سال-جدید

 

  • دوشنبه 14 خرداد: رحلت حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) (1368 ه ش)؛ انتخاب حضرت آیت الله امام خامنه‌ای به رهبری (1368 ه ش) (تعطیل)
  • سه‌شنبه 15 خرداد: قیام خونین 15 خرداد (1342 ه ش) (تعطیل)
  • دوشنبه 28 خرداد: عید سعید قربان (تعطیل)
  • سه‌شنبه 5 تیر: عید سعید غدیر خم (تعطیل)
  • دوشنبه 25 تیر: تاسوعای حسینی (تعطیل)
  • سه‌شنبه 26 تیر: عاشورای حسینی (تعطیل)

 تعطیلات مرداد و شهریور:

تعطیلات-نوروزی-1403

 

  • یک‌شنبه 4 شهریور: اربعین حسینی (تعطیل)
  • دوشنبه 12 شهریور: رحلت حضرت رسول اكرم (صلی الله علیه و آله) (11 ه ق)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) (50 ه ق) (تعطیل)
  • چهارشنبه 14 شهریور: شهادت امام رضا (علیه السلام)م (203 ه ق) (تعطیل)
  • پنج‌شنبه 22 شهریور: شهادت امام حسن عسکری(ع) (260 ه ق) و آغاز امامت امام زمان(عج) (تعطیل)
  • شنبه 31 شهریور: ولادت حضرت رسول اكرم (صلی الله علیه و آله) (54 سال قبل از هجرت) و روز اخلاق و مهرورزی ؛ ولادت حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) مؤسس مذهب جعفری (83 ه ق) (تعطیل)

مهر و آبان:

تعطیلات-1403

 

تعطیلات آذر و دی:

تعطیلات-1403

 

  • پنج‌شنبه 15 آذر: شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) (11 ه ق) (تعطیل)
  • سه‌شنبه 25 دی: ولادت حضرت امام علی علیه السلام (23 سال قبل از هجرت) (تعطیل)

تعطیلات بهمن و اسفند:

تقویم-1403

 

  • سه‌شنبه 9 بهمن: مبعث رسول اکرم(ص) (13 سال قبل از هجرت) (تعطیل)
  • دوشنبه 22 بهمن: سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ايران و سقوط نظام شاهنشاهی (1357 ه ش) (تعطیل)
  • جمعه 26 بهمن: ولادت حضرت قائم عجلاهلل تعالی فرجه (255 ه ق) و روز جهانی مستضعفین (تعطیل)
  • چهارشنبه 29 اسفند: روز ملی شدن صنعت نفت ایران (1329 ه ش) (تعطیل)

سفر خارجی در نوروز   

برای سفر خارجی در نوروز گزینه‌های زیادی دارید و بر اساس بودجه خود می‌توانید بلیط یا تور به مقصد شهرهای زیر تهیه نمایید. برای خرید تور نوروزی خارجی از آژانس مسافرتی توربین تراول باید وارد سایت توربین تراول شوید، مقصد را مشخص نمایید و براساس نتایج به دست آمده تور خود را برای سفر نوروزی خریداری کنید. توجه داشته باشید برای سفر به برخی کشورها باید از چند ماه جلوتر اقدام کنید اما سفر به کشورهایی مثل ترکیه و ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، مالزی و... نیازی به ویزا ندارد. اگر دیر اقدام به رزرو تور کردید، نگران پر شدن آن نباشید. چشم به راه تورهای لحظه آخری در شبکه‌های اجتماعی و سایت توربین تراول باشید. جهت رزرو تور می‌توانید با کارشناسان توربین تراول با شماره 02188509701 تماس بگیرید.

شهر-ساحلی-آنتالیا

شهر آنتالیا یکی از شهرهای ترکیه است که سالانه گردشگران ایرانی بسیاری را به این شهر ساحلی در نوروز کشانده است. سفر به آنتالیا یکی از بهترین گزینه‌های سفر نوروزی است گردشگران می‌توانند داشته باشند، زیرا هنوز گردشگران اروپایی در این فصل سفر نکرده‌اند. قیمت هتل‌ها و سایر امکانات تفریحی هم نسبت به سایر مسیرها به صرفه‌تر است. در تعطیلات نوروزی از آب و هوای دلپذیر این شهر برای آفتاب گرفتن در ساحل آنتالیا استفاده کنید و یا در هتل‌های مجلل این شهر اوقات خوشی را کنار خانواده داشته باشید. قیمت‌ها به صورت روزانه در سایت توربین تراول به روز می‌شود. برای اطلاع از جدیدترین و به روز ترین تورها می‌توانید با کارشناسان ما با شماره 02188509701 ارتباط بگیرید.

  • سفر به ارمنستان در نوروز
  • کشورهای-بدون-ویزا-ارمنستان

اگر به دنبال سفری بدون نیاز به ویزا هستید ارمنستان گزینه مناسبی برای سفر نوروزی است. ارمنستان از کشورهای همسایه است که با ایران مرز مشترک زمینی دارد و بسیاری از ایرانیان برای سفر نوروزی به این کشور از تورهای زمینی با وسیله نقلیه اتوبوس استفاده می‌کنند. اگر از آن دسته افراد هستید که به حل معماهای تاریخی علاقه دارید، در مارپیچ قلعه‌های ارمنستان کلید گمشده تاریخ ارمنستان بیابید. برخی از این بناها قدمتش به چندین هزارسال می‌کشد. از دیگر دلایل سفر به این کشور، طبیعت بکر و بی‌نظیرش است. از آن جایی که طبع غذایی نزدیکی به ارمنستان داریم، مطمئنا از غذاهای لذیذش نمی‌توانید دست بکشید. نوروز فرصت خوبی است با هزینه مناسب و اقتصادی به ارمنستان، سفر کنید. به لحاظ آب و هوایی زمان مناسبی برای سفر به این کشور زیبا است. برای اطلاع از به روزترین قیمت‌ها می‌توانید به سایت توربین تراول سر بزنید. جهت رزرو تور نوروزی ارمنستان می‌توانید با کارشناس فروش توربین تراول با شماره 02188509701 تماس بگیرید.

آیا به دنبال شهری ساحلی هستید؟ پوکت، یکی از شهرهای ساحلی بسیار زیبا تایلند می‌باشد. معدود افرادی هستند که آوازه هتل‌های مجللش را نشنیده باشند که دست کمی از جزیره‌های تایلند ندارد. گوشه گوشه جزیره پوکت از جاذبه‌های دیدنیٍ متنوعی نظیر معابد، مجسمه‌ها و بازارهای شبانه پر شده است. در هر ساعت شبانه روز که از معابر پوکت رد شوید، جاذبه‌های فعال آن را مثل بازارهای شبانه‌اش که تا پاسی از شب به فعالیت مشغول هستند. می‌توانید ببینید. در سفر به پوکت حداقل یک روز را به استراحت کنار سواحل شنی سفید رنگ این جزیره اختصاص دهید. اگر خلوت بودن ساحل برایتان مهم است، جای نگرانی نیست؛ بسیاری از هتل‌های لوکس پ.کت ساحل اختصاصی دارد. تنها با چند دقیقه پیاده روی از محل اقامت می‌توانید از ساحل‌های اختصاصی هتل که به انواع و اقسام لوازم تفریحی تجهیز شده‌اند، نهایت استفاده را ببرید. در اینجا لازم می‌بینم تاکید کنم جاذبه‌های طبیعی و سواحل این شهر در تایلند در نوع خود نظیر ندارد. جهت اطلاع از جدیدترین قیمت‌ها می‌توانید به سایت توربین تراول سر بزنید و برای رزرو با کارشناس فروش توربین تراول با شماره 02188509701 تماس بگیرید.

 

کوچکترین کشور قاره آسیا، مالدیو است که روی جزیره‌ای بسیار بزرگ بنا شده. سفر به مالدیو انتخاب بسیاری از گردشگران ایرانی به خصوص زوج‌هایی که قصد دارند برای ماه عسل، سفری فراموش‌نشدنی تا سال‌ها به یادگار بگذارند. کمتر کسی است که شهرت جاذبه‌های طبیعی مالدیو را نشنیده باشد. از جمله دلایل سفر به مالدیو تنوع در جاذبه‌های گردشگری، امکانات تفریحی، آب و هوای معتدل، غذاهای لذیذ است. یکی از مهم‌ترین دلایل مسافران از انتخاب مالدیو به عنوان مقصد رویایی، تماشا جاذبه‌های طبیعی این کشور از نزدیک است که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است طوری که در سال‌های اخیر رکوردار در زمینه جذب گردشگر شده است. اگر قصد سفر به سواحل مالدیو را دارید می‌توانید به روزترین قیمت‌ها را از سایت توربین تراول چک کنید. جهت رزرو تور نوروزی مالدیو می‌توانید با کارشناس فروش توربین تراول با شماره  02188509701 تماس بگیرید.

آفر لحظه آخر آنتالیا

آفر لحظه آخر قطر

تعطیلات هفته اول نوروز کجا بریم؟

با توجه به حداکثر و حداقل بودجه ممکن برای سفر نوروزی پیشنهاداتی آورده شده است:

 

روسیه از پهناورترین کشورهای اورسیایی است که بخشی از آسیا شمالی و اروپا شرقی را پوشش داده است. از کشوری به این گستردگی می‌توان توقع سیراب کردن هر سبک سلیقه‌ای را داشت. چه از طرفداران طبیعتگردی باشید، چه تاریخی و فرهنگی، روسیه پاسخ هر سبک سلیقه گردشگر را می‌دهد.

کلیسا سنت باسیل، کلیسا جامع کازان، موزه کولومنسکویه، کامچاتکا پنینسولا، دریاچه بایکال و رشته کوه اورال تنها بعضی از جاذبه‌های گردشگری است.

 

محبوبیت زیاد این شهر به دلیل قرار گرفتن آن در حاشیه دریا مدیترانه است. بهترین فصل سفر به آنتالیا در بهار و تابستان است. جاذبه‌های این شهر محدود به سواحل و هتل‌هایش نمی‌شود. از جمله جاذبه‌هایش می‌توان به منطقه کاله ایچی، مسجد مراد پاشا، دروازه هادریان و آمفی تئاتر آسپندوس اشاره کرد.

تعطیلات هفته دوم نوروز کجا بریم؟

 

دبی، پایتخت خرید خاورمیانه، یکی از شهرهای امارات متحده عربی است. پیشرفت این شهر آن چنان زیاد است که با شهرهای پیشرفته‌ای مثل سنگاپور و هنگ کنگ مقایسه می‌شود. شهربازی IMG، موزه دبی، پارک آبی آکوا ونچر و باغ میراکل دبی تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های این شهر است.

 

استانبول از جمله شهرهایی است که در هر فصلی بروید باز هم جذاب و دیدنی است. اگر از آن دسته افرادی هستید که تحمل هوای گرم و شرجی را ندارید، مناسب‌ترین فصل سفر، بهار است. در فستیوال‌های خرید، جشنواره گل لاله و فستیوال موسیقی چیل اوت بهار می‌توانید شرکت کنید.

جشن‌های نوروزی در خارج از ایران

جشن نوروز که مقارن با تحویل سال نو برای ایرانیان، جشنی باستانی است و هموطنان ایرانی در هر کجای این جهان که باشند در کنار هم با آداب و رسوم خاصی آن را جشن می‌گیرند. نوروز در خارج از ایران هم همچون داخل کشور برگزار می‌شود، هر جا که هموطنان ایرانی حضور دارند شما می‌توانید آثاری از جشن نوروز را ببنید. در اغلب هتل‌های خارجی هم که میزبان ایرانی‌ها هستند، سفرهای هفت سین چیده می‌شود. البته نوروز را تنهای ایرانیان جشن نمی‌گیرند بلکه مردمان دیگر کشورهای جهان همچون ترکیه، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان و قرقیزستان هم این مراسم را جشن می‌گیرند.

هر آنچه باید درباره سفر نوروزی بدانید، اینجا بخوانید:
  1. سفر نوروزی چیست؟

همزمان با آغاز سال نو شمسی در اول فروردین ماه بسیاری از مردم از فرصت تعطیلات نوروزی برای سفر استفاده می‌کنند. سفر نوروزی از دیرباز در بین ایرانیان مرسوم بوده و اغلب خانواده‌های برای سفر داخلی و یا خارجی در روزهای نوروز از ماه قبل برنامه ریزی می‌کنند. سفر نوروزی را به صورت انفرادی و یا با تورهای گردشگری می‌توانید به همراه خانواده و یا دوستان تجربه کنید.

  1. بهترین زمان خرید تورهای نوروزی چه زمانی است؟

همه‌چیز به مقصد شما بستگی دارد. اگر متقاضی تورهای اروپایی نوروز باشید، باید از یک الی دو ماه قبل اقدام کنید. در صورتی که تمایل دارید در تعطیلات نوروز به ترکیه سفر کنید، خرید تور لحظه آخری هم می‌تواند برای شما مقرون به سفر باشد. خرید تورهای داخلی هم برای سفر در نوروز رونق زیادی دارد و شما از چند هفته قبل از شروع تعطیلات می‌توانید این تورها را خریداری کنید.

  1. به صرفه‌ترین محل اقامت در تورهای نوروزی کدام است؟

برای انتخاب به صرفه‌ترین محل اقامت هم ابتدا باید مقصد خود را مشخص کنید. به صرفه‌ترین محل اقامت در تورهای نوروزی کیش با ظرفیت بیشتر از ۵ نفر مسافر سوئیت می‌باشد. همچنین در تورهای نوروزی مشهد هم به صرفه‎ترین محل اقامت هتل آپارتمان‌ها هستند. در تورهای آسیایی و اروپایی نیز به صرفه‌ترین محل اقامت هتل‌های سه ستاره است.

  1. تور داخلی نوروزی توربین تراول به مقصد چه شهرهای برگزار می‎شود؟

خرید تور داخلی نوروزی به مقصد شهرهای تبریز، تهران، اصفهان، یزد، شیراز، کیش، قشم، چابهار، اهواز و شهرهای دیگر ایران از سایت توربین تراول به صورت پکیج امکان پذیر است.

  1. پرطرفدارترین تورهای نوروزی خارجی کدامند؟

تورهای نوروزی خارجی به مقصد استانبول، پوکت، آنتالیا و دبی جز تورهای پرطرفدار نوروزی خارجی می‌باشد که معمولا به دلیل هزینه مقرون به صرفه به سرعت ظرفیت این تورهای تکمیل می‌شود.

  1. پرطرفدارترین تورهای نوروزی داخلی کدامند؟

تورهای نوروزی داخلی به مقصد قشم، چابهار، مشهد، شیراز، یزد، اصفهان و کیش جز تورهای پرطرفدار نوروزی داخلی می‌باشد که معمولا به سرعت ظرفیت این تورهای تکمیل می‌شود.

  1. چگونه تور نوروز ارزان تهیه کنیم؟

همواره خرید تورهای لحظه آخری نوروز مقرون به صرفه است، با مراجعه به سایت توربین تراول می‌توانید از تورهای لحظه آخری نوروز خبردار شوید. مهم‌ترین ملاک برای پایین آوردن هزینه تور، کوتاه کردن مدت اقامت و انتخاب هتل آپارتمان و هتل‌های دو ستاره هست.

  1. آیا خرید بلیط هواپیما به صورت جداگانه برای سفر در تعطیلات نوروز مقرون به صرفه است؟

اگر با تور نمی‌خواهید سفر کنید، می‌توانید بلیط تک به مقصد مورد نظر را تهیه کنید اما لازم به ذکر است، مقصدهای پرترددی چون کیش و مشهد صرف اقتصادی ندارد.

  1. تور خارجی نوروزی توربین تراول به مقصد چه شهرهای برگزار می‎شود؟

جهت خرید تور خارجی به مقصد شهرهایی چون آنتالیا، استانبول، مسکو، سنت پترزبورگ، دبی، پوکت، آکتائو، دوحه، سریلانکا، هند و دیگر شهرها از سایت توربین تراول به صورت پکیج آماده از قیمت‌های به روز آژانس مسافرتی توربین تراول با خبر شوید و با کارشناس فروش تور خارجی با شماره 02188509701 تماس بگیرید.

  1. بهترین مقصد سفر خارجی در نوروز کدام شهر است؟

بهترین شهر برای سفر در ایام نوروز، استانبول، آنتالیا و پوکت محسوب است که شما می‎توانید تور مسافرتی و یا بلیط هواپیما به مقصد این شهرها را از توربین تراول به صورت تلفنی با شماره تلفن 02188509701 یا حضوری به آدرس سهروردی شمالی، خیایان میرزا زینالی، خیابان کاووسی‌فر، پلاک 124 رزرو کنید.

  1. ارزان ترین کشورهای خارجی برای سفر در نوروز کدام است؟

کشورهای ارمنستان و گرجستان جز ارزان ترین مقصدهای خارجی در سفرهای نوروزی می‌باشد. اگر به لحاظ زمانی محدودیتی برای سفر خود ندارید احتمال اینکه بتوانید تورهای خارجی بدون ویزا به مقصد ارمنستان و گرجستان را به صورت لحظه آخری با هزینه‌ای پایین‌تر خریداری کنید هم وجود دارد. با مراجعه به سایت توربین تراول می‌توانید از تورهای لحظه آخری نوروز با خبر شوید.

  1. سفر به کدام کشورهای خارجی در نوروز نیاز به ویزا ندارد؟

سفر به شهرهای کشور ترکیه، ارمنستان و گرجستان نیازی به ویزا ندارد و شما فقط با داشتن گذرنامه معتبر می‌توانید با تورهای نوروزی خارجی توربین تراول به این کشورهای همسایه سفر کنید و از تعطیلات نوروزی خود نهایت استفاده را ببرید.

 

 

 

تورهای ترکیبی استانبول-آنتالیا با بهترین قیمت
مقالات مرتبط
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟ بسیاری از مسافران از حقوق خود در برابر آژانس‌های مسافرتی آگاه…
۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۳:۳۱
خواندن مطلب
مقایسه هتل‌های Steps و Euphori
در این جا ما کنار شما به مقایسه هتل‌های Steps و Euphoria در نظر داریم. پس تا آخر مقاله همراه ما باش…
۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۸
خواندن مطلب
معرفی هتل steps باتومی
درباره هتل steps  باتومی این هتل در 600 متری ساحل باتومی و 6 کیلومتری مجسمه علی و نینو قرار دارد. ا…
۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۶:۲۰
خواندن مطلب
تمیزترین شهرهای دنیا
تمیزترین شهرهای دنیا عوامل بسیاری تعیین کننده مقصد سفر است اما تمیزی در صدر لیست قرار دارد. در این …
۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱:۲۸
خواندن مطلب

نظـــــرات کاربــــــران

نظرتان را در مورد این تور با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه ثبت شده

شماره شما با موفقیت ثبت شد