جاذبه‌های بالی

بالی جاذبه‌های گردشگری جهانگردی ۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۴ 5 دقیقه

جاذبه‌های بالی

بالی جزیره‌ای کوچک در جنوب شرقی آسیا است که آوازه شهرتش سراسر دنیا پیچیده است. گرچه جزیره کوچکی است اما جاذبه‌های توریستی بسیاری دارد. در سفر به بالی جاذبه‌های متنوعی از جاذبه‌های طبیعت‌گردی گرفته تا جاذبه‌های تاریخی بازدید کنید.

معبد بساکی بالی

معبد بساکی که به معبد مادر بساکی معروف است، متشکل از 23 معبد است. قدمت این معبد به هزاران سال قبل برمی‌گردد. این معبد در دامنه کوه مقدس آگونگ قرار گرفته است. سالانه در جشنواره‌های مختلف مردم بومی و گردشگران در معبد جشن می‌گیرند.

مزارع پلکانی تگالالانگ بالی

معروف‌ترین جاذبه بالی، مزارع پلکانی برنج تگالالانگ است که در شمال اوبود قرار گرفته است. سالیان سال است مردم در این مزارع با سیستم آبیاری ویژه‌ای به نام سوباک به کشاورزی مشغول هستند. در این منطقه کافه‌های بسیاری وجود دارد که چشم‌انداز به مزارع برنج دارد. جهت استعلام قیمت تور بالی با کارشناسان مجموعه توربین تراول در ارتباط باشید.

جنگل میمون اوبود بالی

اوبود جنگلی دارد به همین نام که به میمون‌هایش معروف است. گونه‌های مختلف میمون در جاهای مختلف از جمله مزارع برنج، روستاها و... پراکنده هستند. از آنجایی که میمون‌ها در فرهنگ اندونزیایی‌ها مقدس هستند، این جنگل برای بومیان مقدس به شمار می‌رود. شاید به همین خاطر باشد که سه معبد در اوبود ساخته شده است.

ساحل سانور

سانور، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین ساحل‌های اندونزی است که در جنوب شرقی بالی قرار دارد. سانور محیطی مناسب برای خانواده‌ها دارد. بساط بازار در خط ساحلی از صبح تا شب برجاست.
در این بازارها صنایع دستی و سوغاتی به فروش می‌رسد. در نزدیکی ساحل سانور موزه‌ای به نام لمایور قرار دارد. موزه لمایور خانه نقاش معروف بلژیکی است.

پورا اولون دانو براتان

یکی از معروف‌ترین معابد بالی، معبد پورا اولون دانو براتان در اندونزی است. قدمت این معبد حدود 400 سال پیش تخمین زده‌اند. دومین دریاچه بزرگ بالی در ساحل همین معبد است. این معبد برای ادای احترام به خدا آب و حیات دریایی ساخته شده است. این معبد طوری طراحی شده است که به نظر می‌رسد روی آب معلق است اما روی جزیره از طریق پل‌های روی آب بنا شده است.

کوه باتور کوه بات

باتور یکی از کوه‌های آتش‌فشانی اندونزی است که در جنوب غربی کوه مقدس آگونگ قرار گرفته است.

اگر برفراز این کوه بایستید، چشم‌اندازی بی‌نظیر از قله 1700 متری خواهید داشت. دو ساعت پیمایش ارزش تماشا این قله را دارد. هندوها معتقدند باتور کوهی مقدس است. رودخانه کالدرا در نزدیکی همین منطقه قرار دارد. اگر پیش از طلوع آفتاب حرکت می‌کنید، لباس گرم همراه داشته باشید.

معبد گوا گاجا یا معبد فیل‌ها

بالی پر از معابد متنوع است. شاید باورش برایتان سخت باشد که در یکی از معابد بالی از فیل‌ها نگهداری می‌شود. به همین خاطر به معبد فیل‌ها شناخته می‌شود. این معبد به غاری می‌رسد که سراسر دیوارهایش حکاکی‌هایی از دوران باستان باقی مانده است. قدمت این معبد را 900 سال پیش تخمین زده‌اند. بزرگ‌ترین مجسمه این غار مربوط به فیلی عظیم‌الجثه است.

پارک آبی واتربوم

پارک آبی واتر بوم یکی از بهترین و مطرح‌ترین پارک آبی‌های دنیا است. هیجان‌انگیز درست در دل جنگل‌های گرمسیری بالی، روستا کوتا است. تصور کنید وسط جنگل سرسره‌های طولانی، مارپیچ و سرعتی و... وجود دارد. این پارک نه تنها سرسره‌های آبی مهیج دارد بلکه پا فراتر گذاشته، تفریحات خاصی مانند شبیه‌ساز موج‌سواری، یوروبانجی، واتر بلستر و... دارد.

علاوه بر هزینه ورودی، برای استفاده از بسیاری از تجهیزات پارک باید هزینه مجزایی پرداخت کرد.

کاخ آبی اوبود یا پوری سارن آگونگ

کاخ پوری سارن آگونگ که به کاخ آبی اوبود شناخته می‌شود ، یکی از جاذبه‌های معروف به جزیره بالی است. محوطه بیرونی کاخ با حوض‌های آبی، تالاب‌های پر از نیلوفرهای آبی و مجسمه‌های هنری مزین شده است. در این کاخ مراسمات مختلفی مانند رقص سنتی بالی برگزار می‌شود.

آبشار سکومپول

آبشار سکومپول، یکی از زیباترین آبشارهای دنیا است که در دل جنگل‌های استوایی بالی قرار گرفته است. این آبشار از منشاهای مختلف در ارتفاعات بالا سرچشمه می‌گیرد. مسیر پیاده‌روی این آبشار طبیعتی رویایی و آرامش‌بخشی دارد. اینجا فرصت خوبی برای فراغت از روزمرگی و شلوغی‌ها فراهم می‌کند.

جزایر گیلی

جزایر سه گانه گیلی در نزدیکی ساحل لومبوک و جزیره بالی به نام‌های گیلی تراوانگان، گیلی منو و گیلی ایر قرار دارد. این جزایر گزینه مناسبی برای دوستداران تفریحات آبی مانند غواصی، شنا در کنار ماهی‌های رنگارنگ و مرجان‌ها فراهم می‌کند. در این جزایر استفاده از وسایل نقلیه موتوری ممنوع است به همین خاطر است که فضایی آرامش‌بخش دارد.

تورهای ترکیبی استانبول-آنتالیا با بهترین قیمت
مقالات مرتبط
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟ بسیاری از مسافران از حقوق خود در برابر آژانس‌های مسافرتی آگاه…
۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۸:۲۰
خواندن مطلب
مقایسه هتل‌های Steps و Euphori
در این جا ما کنار شما به مقایسه هتل‌های Steps و Euphoria در نظر داریم. پس تا آخر مقاله همراه ما باش…
۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۸
خواندن مطلب
معرفی هتل steps باتومی
درباره هتل steps  باتومی این هتل در 600 متری ساحل باتومی و 6 کیلومتری مجسمه علی و نینو قرار دارد. ا…
۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۲۰
خواندن مطلب
تمیزترین شهرهای دنیا
تمیزترین شهرهای دنیا عوامل بسیاری تعیین کننده مقصد سفر است اما تمیزی در صدر لیست قرار دارد. در این …
۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۴۳
خواندن مطلب

نظـــــرات کاربــــــران

نظرتان را در مورد این تور با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه ثبت شده

شماره شما با موفقیت ثبت شد