آب و هوا، فصل مناسب و پوشش مناسب در سفر به قطر

قطر ۹ آبان ۱۴۰۲، ساعت ۱۰:۳۸ 4 دقیقه

قطر یکی از کشور های حاشیه خلیج فارس بوده که در سال های اخیر شاهد پیشرفت های بالایی به دلیلی برگزاری مراسم های ویژه مانند جام جهانی و سایر رویداد های ورزشی داشته است. در ادامه بیشتر به آب و هوا، فصل مناسب و پوشش مناسب در سفر به قطر و تور قطر اشاره می کنیم.

آب و هوای قطر

آب و هوای کشور قطر گرم و خشک بوده و دارای آب و هوای صحرایی است. در تابستان دما معمولاً بالای 40 درجه سانتی‌گراد می ‌رسد و در مواقعی به بیش از 50 درجه سانتی‌گراد نیز می ‌رسد. اگر برنامه سفر به قطر در تابستان دارید، باید مقاومت کافی در مقابل گرما داشته باشید. استفاده از لباس‌ های تابستانی، کرم ضد آفتاب و غیره برای محافظت از خود در این دوره مهم هستند.

در فصل بهار و پاییز آب و هوا خنک ‌تر بوده و دما هوا معمولاً در محدوده 35 درجه سانتی‌گراد قرار دارد. فصل زمستان در قطر نسبت به تابستان خنک‌تر است. دما معمولاً در محدوده 20-25 درجه سانتی‌گراد واقع می ‌شوند. به طور کلی فصل بهار، پاییز و زمستان بهترین فصل هایی است که می توانید به قطر سفر کنید.

زبان و فرهنگ قطر

زبان رسمی تمامی کشور های حاشیه دریای خلیج فارس عربی بوده اما به دلیل پیشرفت هایی که در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و غیره شاهد هستیم، باعث شده زبان انگلیسی زبان دوم این کشور شود. در نظر داشته باشید قطر یک جامعه متنوع و چند فرهنگی دارد که در تور قطر مشاهده می کنید. اسلام دین رسمی این کشور است و مسلمانان اکثریتی جامعه را تشکیل می‌ دهند. این کشور سنی بوده و مراسم های مذهبی اسلام را در روز های خاص برگزار می کنند.

سفر به قطر

بهترین شهر های کشور قطر برای سفر های تفریحی

دوحه

یکی از مهم ترین شهر های این کشور دوحه بوده که به عنوان پایتخت قطر و شهر بزرگ تر این کشور شناخته می شود.  دوحه دارای معماری مدرن، بازار های محلی، موزه‌ ها و اماکن تاریخی متعدد است. این شهر دارای فرودگاه بسیار بزرگی بوده که تمامی رفت و آمد ها از طریق این فروشگاه انجام می شود. در زمان سفر می توانید از مراکز خرید، بازار های محلی، مراکز فرهنگی و ورزشی این کشور بازدید نمایید.

شهر الوکره

اگر قصد سفر به شهر ساحلی دنج در کشور قطر را دارید، یکی از بهترین لوکیشن های در تور قطر، شهر الوکره است. وکره شهری کوچک و ساحلی که برای استراحت و لذت بردن از ساحل بیکران خلیج فارس است. می‌توانید از قایقرانی در قایق‌های سنتی لذت برده و از موزه کشتی ‌رانی الوکره را بازدید کنید.

شهر الریان

این شهر فاصله زیادی به شهر دوحه ندارد. در زمان سفر از این منطقه نیز بازدید نمایید. این شهر دارای روستا های تاریخی و فرهنگی است که می توانید بازدید نمایید. اگر قصد سفر فرهنگی و تاریخی دارید، یکی از بهترین شهر های، شهر ریان است.

بازدید از ورزشگاه های کشور قطر در تور قطر

کشور قطر میزبان جام جهانی فوتبال 2022 بود. به همین دلیل استادیوم ‌های بسیار مدرن و متنوعی در این شهر ساخته شده است. امروزه به دلیل تکنولوژی بسیار بالایی استادیوم های کشور قطر، رویداد های ورزشی زیادی در این کشور برگزار می شود.

پوشش مناسب در سفر به قطر

هر کشوری آداب و رسوم خاص خود را دارد که در زمان سفر باید توجه نمایید. قطر کشور اسلامی بوده و بسیاری از بومی های این کشور با حجاب اسلامی در خارج از منزل تردد می کنند. اما به طور کلی محدودیت هایی برای گردشگران وجود ندارد و می توانید با لباس های متنوع در فضا های مختلف تردد نمایید. در نظر داشته باشید به دلیل آفتاب سوزان و داغ این کشور، وسایل مورد نیاز مانند کلاه، لباس خنک، کرم ضد آفتاب و موارد دیگر را در تور قطر همراه داشته باشید.

بهترین شهرهای کشور قطر برای سفر

جمع بندی

قطر مقصد بسیاری از مسافرانی بوده که قصد سفر به کشور های حاشیه خلیج فارس را دارند، می توانید قطر را در کنار کشور هایی مانند امارات، اردن و غیره برای سفر انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر، هزینه های سفر و تور قطر به سایت توربین تراول مراجعه کرده یا مستقیما با کارشناسان آژانس مسافرتی توربین تراول در ارتباط باشید.

تورهای ترکیبی استانبول-آنتالیا با بهترین قیمت
مقالات مرتبط
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟ بسیاری از مسافران از حقوق خود در برابر آژانس‌های مسافرتی آگاه…
۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۵:۵۶
خواندن مطلب
مقایسه هتل‌های Steps و Euphori
در این جا ما کنار شما به مقایسه هتل‌های Steps و Euphoria در نظر داریم. پس تا آخر مقاله همراه ما باش…
۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۴:۴۶
خواندن مطلب
معرفی هتل steps باتومی
درباره هتل steps  باتومی این هتل در 600 متری ساحل باتومی و 6 کیلومتری مجسمه علی و نینو قرار دارد. ا…
۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۹:۲۳
خواندن مطلب
تمیزترین شهرهای دنیا
تمیزترین شهرهای دنیا عوامل بسیاری تعیین کننده مقصد سفر است اما تمیزی در صدر لیست قرار دارد. در این …
۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۰:۰
خواندن مطلب

نظـــــرات کاربــــــران

نظرتان را در مورد این تور با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه ثبت شده

شماره شما با موفقیت ثبت شد