سن پترزبورگ روسیه کجاست؟ + دیدنی‌های روسیه | توربین تراول

دیدنی‌های سن پترزبورگ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۴۷ 7 دقیقه

معرفی شهر سن پترزبورگ روسیه

سال 1703 بود که پتر کبیر دستور انتقال پایتخت به سن پترزبورگ را داد از آن جایی که این شهر به خلیج فنلاند و دریا نزدیک است، به توسعه تجارت دریایی کمک شایانی می‌کند.

موقعیت جغرافیایی

سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه، شهری بندری است که در شمال غربی روسیه قرار دارد. این شهر به قطب تاریخی و فرهنگی این کشور شهرت دارد که هنوز ردپای جنگ جهانی دوم را در آن می‌توان دید. این منطقه بخاطر قدمت بالایی که دارد در سال 1990 به ثبت جهانی یونسکو رسیده است.

آب و هوا

سن پترزبورگ به طور کلی آب و هوا معتدلی دارد. دما هوا در فصل زمستان به زیر صفر درجه سانتی گراد می‌رسد. در فصل بهار و تابستان که پرطرفدارترین فصل سفر از دید گردشگران است که آب و هوا گرم و مطلوبی دارد. تاکید می‌شود قبل از سفر به این کشور پس از بررسی اطلاعات هواشناسی، لباس‌های متناسب با شرایط آب و هوایی بپوشید.

اطلاعات کلی

  • زبان رسمی: روسی
  • واحد پول: روبل (RUB)
  • اختلاف ساعت: نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.
  • کد کشور: 7+
  • ولتاژه برق شهری: 220 ولت
  • فرودگاه:
  •   فرودگاه بین‌المللی سنت پترزبورگ، کلیر واتر
  •   فرودگاه پولکوو
  • شماره‌های اضطراری:
  1. آتش‌نشانی: 101
  2. پلیس: 102
  3. آمبولانس: 103

جاذبه‌های گردشگری سن پترزبورگ

کلیسا ناجی در خون

کلیسا رستاخیز سن پترزبورگ بیشتر با نام کلیسا ناجی در خون شناخته می‌شود. این کلیسا در محل قتل الکساندر دوم، بزرگترین تزار روس که سال 1881 ترور شد، ساخته شد. الکساندر دوم هیچ وقت از خاطره مردم بیرون نرفت چون او در سال 1861 بردگان و رعیت را از اسارت بیرون آورد. ساخت این بنا 26 سال طول کشید اما پاک کردن ردپای جنگ جهانی دوم از این کلیسا 27 سال زمان برد تا کامل بازسازی شود. در زمان جنگ جهانی مرده‌ها را در این کلیسا نگاه می‌داشتند به همین خاطر کلیسا رستاخیز از آن زمان به بعد به کلیسا غرق شده در خون معروف شد. این کلیسا از روی کلیسا سنت باسیل الگوبرداری شده است. در حال حاضر مدیریت این کلیسا با کلیسا سنت آیزاک است.

کاخ پترهوف

پتر کبیر پس از بازدید از کاخ ورسای در فرانسه بسیار تحت تاثیر قرار گرفت به همین خاطر دستور ساخت کاخ پترهوف در سی کیلومتری سن پترزبورگ را داد. این کاخ آن چنان شباهتی به کاخ ورسای دارد که بسیاری از گردشگران آن را به نام ورسای روسیه می‌شناسند.

این محوطه از چند بخش مختلف از جمله کاخ بزرگ، محوطه باغ، کاخ مونپلازیر، کاخ مارلی، هرمیتاژ و کاخ الکساندر تشکیل شده است. باغ پترهوف به سبک‌های اروپایی طراحی شده است.

کاخ کاترین، کاخ تابستانی سن پترزبورگ

پتر کبیر بعد از جنگ با سوئد تزارسکویه سلو دهکده تزارها را از دست سوئدی‌ها پس گرفت. او پنهانی دور از چشم همسرش کاخی مجلل برایش در این دهکده ساخت تا او را خوشحال کند اما دو سال بعد، قبل از تمام شدن کاخ کاترین از دنیا رفت. الیزابت دخترش پس از مرگ پتر کبیر کاخ را کامل کرد. در ساخت این کاخ باشکوه از آب طلا و آینه‌کاری استفاده شده است. این کاخ به دفعات توسط پادشاهان مختلف توسعه یافته و تکمیل شده است. پارک و دریاچه‌ای مصنوعی به ماسبت پیروزی ارتش روسیه و سال‌ها بعد قصر الکساندر به سبک کلاسیک همچنین مدرسه‌ای برای اشراف‌زادگان و نخبگان و... اضافه شد.

موزه هرمیتاژ

دومین موزه بزرگ دنیا، موزه هرمیتاژ است که اعتبار بالایی در بین موزه‌های دنیا دارد. این موزه بالغ بر 3 میلیون اثر تاریخی را در 350 سالن و 5 ساختمان جمع آوری کرده است. کاخ تاریخی هرمیتاژ به رنگ سبز و سفید در سه طبقه که با وسایل و دکورهای پر زرق و برقی آراسته شده است. این موزه سالیان درازی محل سکونت تزارهای روسیه بوده است. یکی از مهم‌ترین اثر تاریخی این موزه فرش پازیریک، قدیمی‌ترین فرش دنیا است که متعلق به سلسله هخامنشیان است. موزه تاریخی هرمیتاژ بالغ بر 3 میلیون اثر تاریخی را از سراسر دنیا مانند مصر، یونان، روم، خاورمیانه، آسیا میانه، دوران رنسانس و مدرنیسم گردآوری کرده است. به قدری این موزه جذابیت دارد که زمان زیادی از بازدیدکنندگان برای دیدن تک تک آثار آن می‌گیرد.

میدان کاخ

کاترین کبیر بود که دستور ساخت میدان کاخ سن پترزبورگ را در سال 1819 داد همین موضوع باعث شد این میدان در میان سایر میدان‌ها این شهر برجسته می‌کند. شهرت میدان کاخ در کل منطقه اوراسیا زبانزد است. طراح این میدان معماری ایتالیایی است که بناهای بسیاری که در اطراف میدان است را نیز طراحی کرده است. مبدان کاخ در نزدیکی میدان کاخ، قدیمی‌ترین سازه شهر در ضلع شمالی میدان و کاخ زمستانی که اکنون به عنوان ساختمان اصلی موزه هرمیتاژ به کار گرفته شده است. اگر لحظه شماری می‌کنید از میدان کاخ سن پترزبورگ دیدن کنید، می‌توانید با شرکت در تور مسکو و سن پترزبورگ از این میدان بازدید کنید. آژانس مسافرتی توربین تراول بهترین خدمات را در تورهای روسیه ارائه می‌دهد. تورهای مسکو و سن پترزبورگ، شب‌های سفید روسیه و سوچی شامل ویزا، ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی، بلیط رفت و برگشت و گشت شهری همراه با دو وعده ناهار پذیرای همه مسافران خود است.

موزه داستایفسکی

تماشا خانه نویسنده بزرگ روسیه، داستایوفسکی خالی از لطف نیست. داستایوفسکی در طول حیات خود دو بار این خانه را اجاره کرد. اولین بار در جوانی مدتی در این خانه زندگی کرد و برای دومین بار در سال‌های آخر عمرش تا آخرین روز زندگی‌اش را در همین خانه سپری کرد.

او در همین خانه بود که یکی از اولین داستان‌هایش، داستان همزاد، همچنین آخرین کتابش، برادران کارامازوف، را نوشت.

خانه موزه داستایوفسکی همان خانه اجاره‌ای است که او جوانی و کهنسالی‌اش را در آن گذرانده بود. این خانه به همت همسر داستایوفسکی «آنا گریگوریونا» به موزه تبدیل شد.

این موزه همانطور که روزهایی که فئودور داستایوفسکی زنده بود، به کمک همسرش چیده شده است تا بازدیدکنندگان با او و سبک زندگی‌اش انس بیشتری بگیرند.

موزه دولتی روسیه

به هر طرف میدان سرخ نگاه کنید، تاریخ و فرهنگ غنی این شهر شما در خود فرو می‌برد. کاخ‌های باشکوه و موزه‌های تاریخی سن پترزبورگ زیادی همچون موزه دولتی روسیه به چشم می‌خورد. در  موزه دولتی روسیه مجموعه ارزنده‌ای از اشیا به جا مانده از دوران پیش از تاریخ، قبل از اختراع خط، همچنین آثار هنری نفیس از خاندان رومانوف گردآوری کرده است. اگر دوست دارید با تاریخ و فرهنگ انسان‌های نخستین و اشیا ارزشمند دودمان  رومانوف بیشتر آشنا شوید، می‌توانید همین حالا با مراجعه به وبسایت توربین تراول تور مسکو و سن پترزبورگ و تور سوچی، شهر تابستانی روسیه، تور (همراه با گشت شهری سه روز) خودتان را انتخاب کرده و جهت رزرو تور با شماره دفتر مسافرتی توربین تراول 88509701-021 تماس بگیرید.

جزیره واسیلوسکی

  بعد از ساخت قلعه پتر و پاول که به منظور رونق تجارت دریایی ساخته شد، پس از مدتی به این نتیجه رسیدند به علت کم عمق بودن بندر پتروگراد سکایا، نیاز به انتقال یافت.

جزیره واسیلیوسکی از طرفی کنار رودخانه، از طرف دیگر مرکز شهر و کاخ زمستانی احاطه شده است. راه ارتباطی بین دو سمت پل و یک خط مترو است. با وجود وسعت کم این جزیره، جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است مانند موزه مردم‌شناسی پتر کبیر، کاخ باروک منشیکوف، پارک‌های سرسبز و...

غذاهای سن پترزبورگ

بیف استروگانوف (Beef Stroganoff): یک غذای سنتی روسیه که از گوشت گاو به همراه قارچ، پیاز، خامه و حبوبات تهیه می‌شود.

ژارکیه (Zharkoe): این غذا با گوشت پخته‌شده گاو، خامه، کرفس، جعفری، سیر، میخک و ادویه‌جات ویژه‌ای درست می‌شود. ژارکیه اغلب برای ناهار سرو می‌شود.

شیشلیک (Shashlychnaya): غذایی محبوب و نام آشنا برای ایرانیان است. اما شیشلیک در روسیه انواع مختلفی دارد به طوری که بعضی رستوران‌های روسی اختصاصا روی این غذا خوشمزه کار می‌کنند. به طور کلی پایه این غذا خوشمزه با انواع گوشت گاو، مرغ، ماهی و...با سبزیجات کبابی می‌شوند.

ماشروم جولیان (Julien mushroom): ماشروم جولیان یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه روسیه است که بین گردشگران پرطرفدار است. این غذا طعمی شبیه به بیف استراگانف دارد اما مواد آن تا حدودی متفاوت است. ماشروم جولیان با قارچ، برگ استوخودوس، خامه ترش، پنیر موزارلا و ادویه‌جات درست می‌شود.

چبورک (Chebureki): خمیری مثلثی شکل مانند سبموسه با گوشت چرخ‌کرده و ادویه‌جات پر می‌شود.

سوغاتی سن پترزبورگ روسیه

ماتروشکا

حتما عروسک‌های ماتروشکا یا به قول روس‌ها بابوشکا را دیدید، ولی نام آن برایتان آشنا نیست. ماتروشکا، عروسک‌های تو در تویی هستند که در نهایت از بزرگترین عروسک به کوچکترین می‌رسد. این کلمه از دو جز تشکیل شده که معنی مادربزرگ می‌دهد.

بالالایکا

بالالایکا شبیه به سه تار ایرانی‌هاست با این تفاوت که از لحاظ ظاهری، بدنه مثلثی شکل با یک دسته بلند دارد و از لحاظ روش استفاده، بر خلاف سه تار باید همزمان هر سه تار نواخته شود. اما حتما این سوال برایتان پیش آمده که چرا نامش بالالایکا است چون صدا موسیقی آن شبیه به لا و لالا دارد به همین خاطر این نام را رویش گذاشتند.

تخم مرغ‌های فابرگ

تخم مرغ‌های فابرگ، ارزنده‌ترین سوغاتی روسیه، از جمله گران قیمت‌ترین سوغاتی این کشور است اما نمونه‌های ارزان قیمت آن نیز تولید می‌شود. طرح‌های رو و داخل این تخم مرغ‌ها بسیار زیبا است.

جعبه جواهرات لاکی پالخ و فیدوسکینو

این جعبه‌های جواهرات لاکی پالخ و فیدوسکینو در روستایی به همین نام ساخته می‌شود و در این شهر و شهرهای اطراف نیز توزیع می‌شود. معمولا طرح‌های این جعبه‌ها از افسانه‌های روسی را حکایت می‌کند.

تورهای ترکیبی استانبول-آنتالیا با بهترین قیمت
مقالات مرتبط
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟
چطور از آژانس‌های مسافرتی شکایت کنیم؟ بسیاری از مسافران از حقوق خود در برابر آژانس‌های مسافرتی آگاه…
۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۸:۲۰
خواندن مطلب
مقایسه هتل‌های Steps و Euphori
در این جا ما کنار شما به مقایسه هتل‌های Steps و Euphoria در نظر داریم. پس تا آخر مقاله همراه ما باش…
۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۸
خواندن مطلب
معرفی هتل steps باتومی
درباره هتل steps  باتومی این هتل در 600 متری ساحل باتومی و 6 کیلومتری مجسمه علی و نینو قرار دارد. ا…
۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۲۰
خواندن مطلب
تمیزترین شهرهای دنیا
تمیزترین شهرهای دنیا عوامل بسیاری تعیین کننده مقصد سفر است اما تمیزی در صدر لیست قرار دارد. در این …
۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۴۳
خواندن مطلب

نظـــــرات کاربــــــران

نظرتان را در مورد این تور با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه ثبت شده

شماره شما با موفقیت ثبت شد